علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



پیاده‌روی اربعین ضرورت است/ تجمع شیعیان قدرت اسلام را نشان می‌دهد


به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علیرضا پناهیان شامگاه پنج شنبه در جمع زائران ایرانی در مسجد حنانه نجف اشرف اظهار داشت: عزاداری و پیاده روی اربعین علاوه بر شور باید با شعور همراه باشد.

وی با بیان اینکه عزاداری امام حسین(ع) سرشار از شعور و بیش از احساس، سرشار از اندیشه است، عنوان کرد: اندیشیدن در رازهای زیارت قبر اباعبدلله الحسین(ع) و رازهای پیاده روی آنگونه که باید باشد و آنگونه که هست بسیار مهم است.

هیچ عاملی مانند امام حسین(ع) وحدت آفرین نیست

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: حضرت امام(ره) به عنوان یک عارف و فیلسوف و متفکر و اسلام شناس حقیقی و مفسر کبیر قرآن کریم و عمل کننده به احکام دین می فرماید اینکه ائمه (علیهم السلام) از روز اول برای یک قطره اشک آنقدر ثواب در نظر داشتند قصه عادی نبوده و این موضوع نقشه برای فتح عالم و پی ریزی تمدن اسلامی و برقراری حق است.

حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه امام(ره) فرمودند هیچ عاملی مانند امام حسین(ع) وحدت آفرین نیست، تصریح کرد: وحدت آفرین همان قدرت آفرین و عزت آفرین است و هیچ عاملی مانند امام حسین(ع) دل ها را به هم پیوند نمی دهد.

وی به سایر سخنان حضرت امام (ره) اشاره کرد، افزود: ارتباط با اباعبدلله(ع) یک ارتباط عاشقانه و عارفانه فردی در خلوت نبوده و یک ارتباط اجتماعی است.

زیارت اربعین علامت شیعه است

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه سیدالشهدا(ع) مهمترین عامل قدرت دین ما بوده و حقانیت دین مارا به اثبات می رساند، خاطرنشان کرد: تعجب می کنم از کسانی که در طول سال برای امام حسین(ع) عزاداری می کنند ولی اربعین در خانه اباعبدالله(ع) روضه است و نمی روند.

حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه ادای حق حسین(ع) یک واجب الهی است، یادآور شد: در روایتی امام صادق(ع) می فرمایند هر امامی حقی به گردن مردم دارد و مردم این حق را مگر با زیارت قبرش نمی توانند ادا کنند.

وی عنوان کرد: امام صادق(ع) می فرمایند کسی که می تواند زیارت برود و زیارت را ترک می کند آق پیامبر(ص) و اهل بیت(علیهم السلام) می شود.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه زیارت اباعبدلله الحسین(ع) را باید مصمم تر برویم، ادامه داد: امام حسن عسگری(ع) می فرمایند زیارت اربعین علامت شیعه است و این روایت نه ثواب زیارت بلکه ضرورت آن را بیان می کند.

پیاده روی اربعین فقط شور و احساس نیست

حجت الاسلام پناهیان با اشاره به اینکه اکنون با تجمع شیعیان قدرت اسلام نشان داده می شود، تصریح کرد: با سه روز پیاده روی اسلام تقویت می شود و نیامدن ما اهمیت ندادن به قدرت اسلام است.

وی با اشاره به اینکه باید به مردم جهان نشان دهیم امام حسین(ع) چقدر برای ما ارزشمند است، افزود:  پیاده روی اربعین فقط شور و احساس نیست بلکه ضرورت است.

حجت الاسلام پناهیان به راه اندازی موکب های پذیرایی از زائران اشاره کرد و گفت: رونق این موکب ها از مردم خونگرم و مومن عراق و حماسه های اربعین را می توان در دست و دیده های مردم عراق دید.

وی ادامه داد: برخی موکب ها صندوق کمک به خانواده های شهدای مدافع حرم بوده که کار بسیار خوبی است. خانواده های مدافع حرم حق به گردن ما دارند و  این راه و مسیر به سادگی امنیت پیدا نکرده است.


ویدیو مرتبط :
تیزر اولین تجمع زائران پیاده روی اربعین