سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ایران و برونئی برای توسعه روابط و همکاری‌ها اراده جدی دارند/تاکید بر ضرورت اقدامات فرهنگی مشترک برای معرفی و گسترش چهره واقعی اسلام


به گزارش حوزه دولت خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی امروز در حاشیه سیزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در استانبول، در دیدار «سید سلطان حسن البولکیا» پادشاه برونئی، روابط دوستانه و خوب دو کشور را پایه‌ای برای توسعه همه‌جانبه مناسبات برشمرد و افزود: تهران – سری بگاون می‌توانند در زمینه‌های مختلف از جمله خدمات فنی مهندسی، انرژی و پتروشیمی و حل و فصل مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی مانند مبارزه با تفکرات افراطی همکاری‌های خوبی با هم داشته باشند.

رئیس‌ جمهوری ارتباط بخش‌های خصوصی و کارآفرینان دو کشور را در توسعه مناسبات حائز اهمیت دانست و افزود: گسترش روابط ایران و برونئی می‌تواند نقش مؤثری در نزدیکتر شدن روابط ایران با اتحادیه کشور های جنوب شرق آسیا ( آ.س.آن) داشته باشد.

روحانی با تأکید بر این که باید برای معرفی اسلام واقعی به جامعه جهانی به ویژه نسل جوان دنیای اسلام اقدامات فرهنگی مشترک داشته باشیم تا بتوانیم اسلام برادری، رحمت و دوستی را گسترش دهیم؛ گفت: امروز عده‌ای که هیچ ارتباطی با اسلام، قرآن و سنت پیامبر (ص) ندارند چهره خشنی از اسلام ارائه می‌کنند که نباید اجازه دهیم آنها در این مسیر موفق شوند.

سید سلطان حسن البولکیا پادشاه برونئی نیز ضمن ابراز خرسندی از دیدار با رییس‌جمهوری کشورمان گفت: تمدن، فرهنگ و جاذبه‌های تاریخی و طبیعی زیبای ایران همواره مورد توجه مردم برونئی بوده است.

پادشاه برونئی با اشاره به زمینه‌های گوناگون توسعه همکاری‌ها میان دو کشور خواستار گسترش روابط و مناسبات همه‌جانبه با جمهوری اسلامی ایران شد.

پادشاه برونئی با اشاره به این که امروز افراطی‌گری و تروریسم به عنوان چالشی مشترک برای همه کشورهای اسلامی مطرح است، گفت: باید در زمینه مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری همکاری‌های خود را ارتقا دهیم تا چهره واقعی اسلام به جهان شناسانده شود.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
تاکید مقام عالی مجلس اروپا بر گسترش روابط با ایران