سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



لزوم تشکیل شبکه اقتصادی بین‌المللی در بخش بندری/ حضور ۱۶خط کشتیرانی دنیا در بنادر ایران


به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، عباس آخوندی امشب در مراسم گرامیداشت روز حمل‌ونقل و انعقاد قرارداد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پروژه‌های بندری اظهار داشت: صنعت دریایی جهانی است و محدود به مرزها نمی‌شود؛ در حوزه صنعت دریا و دریانوردی باید از بازیابی نقش ایران در گستره جهانی سخن گفت.

وی با بیان اینکه کشور ایران قدرتی دریایی در حوزه نظامی، دریانوردی و بندری است، گفت: موقعیت ژئوپلیتیک مناسبی در منطقه داریم و باید از این ظرفیت استفاده شود.

آخوندی با تأکید براینکه در نظام آموزشی و مدیریت ملی باید در اقتصاد تجدیدنظر کنیم، گفت: ما به عنوان قدرت دریایی به مسئولیت خود عمل نکرده‌ایم، قدرت باید منافع ملی را تأمین کند و این فقط اعمال حاکمیت نیست.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: باید کاری کنیم که با ارائه مشوق در مسیرهای ترانزیتی خود بارهای کریدور رفیق را جذب کنیم و با تسهیل عبور و مرور در روان‌سازی عبور کالا به این مهم بپردازیم.

وی اظهار داشت: اصلی‌ترین مسئولیت ما در منطقه کاهش هزینه عبور از مسیرهای ترانزیتی ایران است و این فقط باید در بخش هزینه عبور و با تعیین ارقام مناسب رقابتی شود.

آخوندی تأکید کرد: کشور ایران باید همچنان شاهراه ترانزیتی شمال - جنوب و شرق - غرب باشد و برای تحقق این هدف باید کار کرد.

وزیر راه و شهرسازی با تأکید براینکه باید به مفهوم مسئولیت قدرت توجه شود، گفت: بخش خصوصی قدرتمند در دولت‌های قدرتمند بوجود می‌آید و دولت قدرتمند دولتی است که بتواند سیاست‌گذاری‌ها را تنفیذ کند.

وی گفت: عمده‌ترین مأموریت قدرت، خلق بخش خصوصی قوی است و وقتی قدرتمندیم که ببینیم در حوزه دریا شرکت‌های مختلف آن طرف میز با ما مذاکره می‌کنند.

آخوندی گفت: اگر می‌خواهیم قدرت دریایی ایجاد کنیم باید بخش خصوصی قوی روی کار‌ آید.

وزیر راه و شهرسازی ضمن انتقاد از کاهش جمعیت کشورهای ساحلی گفت: چرا ما قدرت دریایی باشیم اما 40 درصد مردم بندرعباس حاشیه‌نشین باشد و یا اینکه تمرکز جمعیت در شهرهای ساحلی جنوب 4.8 نفر در کیلومتر مربع باشد.

وی با تأکید براینکه بنیان‌های برنامه‌ریزی دریایی باید عوض شود، افزود: باید شبکه اقتصادی در سطح بین‌المللی بندری ایجاد کنیم.

آخوندی یادآور شد: ما باید بندر اقیانوسی چابهار را توسعه دهیم ضمن آنکه به توسعه بنادر خلیج فارس نظیر جاسک بپردازیم.

وزیر راه و شهرسازی به لزوم ایجاد شبکه اقتصادی بندری تأکید کرد و گفت: این شبکه اقتصادی باید بتواند کالا را در سطح جهان جابه‌جا کند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر 16 خط کشتیرانی بین‌المللی در بنادر ایران پهلو می‌گیرند و این اتفاق بزرگی است که خطوط کشتیرانی دنیا در بنادر ما پهلوگیری برنامه‌‌ای دارند.

انتهای پیام/

http://fna.ir/EJFK2N


ویدیو مرتبط :
بنادر و کشتیرانی انزلی سال 1381