سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



رئیس سازمان راهداری: قیمت جرائم رانندگی در ایران پایین است


رئیس سازمان راهداری: قیمت جرائم رانندگی در ایران پایین استفارس/ رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌‌ای گفت: قیمت جرائم تخلفات رانندگی در ایران در مقایسه با کل دنیا بسیار ناچیز است و باید تغییر کند.

داود کشاورزیان امروز در مراسم بهره‌برداری از فاز اول سامان‌های هوشمند ثبت تخلفات عبورومرور جاده‌ای اظهار داشت: در تصادفات رانندگی عوامل متعدد نقش دارند اما چهار گزینه خطای انسانی، حضور پلیس و قانون، جاده و خودرو نقش تعیین‌کننده‌ای در تصادفات رانندگی دارند.

وی با بیان اینکه جاده از عوامل مؤثر در ارتقای ایمنی حمل‌ونقل است،‌اظهار داشت: راههای اصلی که دارای یک باند رفت و یک باند برگشت هستند باید به بزرگراه و آزادراه تبدیل شوند، لازم است نقاط پرحادثه رفع شده و تقاطع‌های هم‌سطح به غیرسطح شود که البته این اعتباری زیادی را می‌طلبد.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌‌ای اظهار داشت: ساخت یک کیلومتر آزادراه 4 تا 5 میلیارد تومان هزینه دارد، همچنین تبدیل راه اصلی به بزرگراه بیش از 1.5 میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد اما با توجه به کمبود اعتبارات عمرانی این پروژه زمان‌بر است.

کشاورزیان افزود: اعمال قانون براساس تحقیقات بیشترین نقش را در ارتقاء ایمنی دارد و با هزینه کمتر به نتیجه می‌رسد، حضور پلیس و وجود تجهیزات در کنار انگیزه کافی برای اعمال قانون بیشترین سهم را در ارتقاء ایمنی دارد.

وی به نصب 74 دستگاه دوربین ثبت جادهای و برنامه‌ریزی برای نصب 1879 سامانه هوشمند در کل جاده‌های کشور اشاره کر دو گفت: امیدواریم با راه‌اندازی این دوربین‌ها پلیس‌راه در اعمال وظیفه خود بهتر عمل کند.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌‌ای گفت: اگر در تمام جاده‌ها دوربین مستقر باشد و پلیس هم استقرار داشته باشد، مناسب است. اما وقتی ابزار قانونی پلیس برای تغییر رفتار کاربر کافی نباشد تلاش‌ها ابتر می‌ماند.

کشاورزیان گفت:‌میزان جرائم راهنمایی و رانندگی در ایران در مقایسه با کل دنیا بسیار ناچیز است و تأثیرگذاری خود را از دست داده‌است.

وی افزود: البته اخیراً‌ افزایشی در نرخ‌های جرائم راهنمایی و رانندگی اعمال شده است که باید نسبت به نرخ‌های جهانی متناسب‌تر باشد.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌‌ای اظهار داشت: یکی از ابزارهای پلیس برای کنترل پرخطر کاربران جاده‌ای جرائم رانندگی است.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: فارس


ویدیو مرتبط :
افشای ایمیل رئیس سازمان سیا درباره ایران