لباسشویی بهنوش بختیاری/آناهیتا همتی در کتابفروشی /مهناز افشار و همبازی کوچکش+تصاویر


 حمید بعیدی نژاد با انتشار تصویری از استادیومی در کشور فرانسه و فاجعه تروریستی اخیر در این کشور از اقدامات و نوع مقابله با تروریسم گفته است.

وی در اینستاپست خود نوشت: در حالیكه جمعیتی بالغ بر هشتاد هزار نفر با حضور رئیس جمهور فرانسه و وزیرخارجه آلمان در استادیوم فوتبال به تماشای بازی تیمهای فرانسه و آلمان مشغول بودند صدای انفجارات متعدد شهر پاریس را به كام وحشت و ترور فرو برد. رئیس جمهور در میانه ی بازی مسابقه را ترك كرد و برای نظارت بر اوضاع به وزارت كشور رفت. مردم نیز بعد از مسابقه در حالیكه اجازه نداشتند استادیوم را ترك كنند ساعتها مضطربانه منتظر روشن شدن وضعیت بودند. اطلاعات اولیه بسیار تكاندهنده بود.

مجموعا سه عملیات هماهنگ توسط گروههای تروریستی كه در همه آنها مردم را هدف اسلحه های كلاشنیكف گرفته بودند، به كشته شدن و قتل عام بیش از صد و سی نفر و مجروح شدن بیش از دویست نفر انجامیده بود. این حادثه نشان داد كه مبارزه جهانی با تروریسم و ریشه های آن از فوریتی فوق العاده برخوردار است و بهمین علت هم بود كه تمام كشورهای جهان فوری این حادثه را محكوم كردند. اما بنظر میرسد هر نوع مقابله همه جانبه با تروریسم ایجاب می كند كه روی برخی اصول و مبانی اتفاق نظر وجود داشته باشد و گرنه اقدامات موثری شكل نخواهد گرفت.

از جمله ی این اصول میتوان به این موارد اشاره كرد:

١- تروریسم به هر شكل و صورت، فارغ از منشاء و ریشه های آن، باید توسط همه محكوم شود. 

٢- تروریسم نباید به تروریسم خوب و بد تقسیم شود. اگر یك گروه تروریستی بدلیل آنكه رقبای سیاسی كشور رقیب را بخطر می اندازد بعنوان تروریسم خوب مورد حمایت قرار گیرد، دیگر نباید انتظار داشت كه همان كشور خود بهمین دلیل در خطر گروههای تروریستی خوب تحت حمایت رقیب خود قرار نگیرد. بازی با مهره ی گروههای تروریستی بسیار خطرناك است.

٣- هیچ كشوری در این عصر نباید خود را از خطر گروههای تروریستی در امان بداند. لذا باید جبهه ای جهانی با شركت جریانهای موثر جوامع مدنی برای مقابله با تروریسم شكل گیرد. از كشته شدن مردم در كشوری كه حتی ممكن است دولت آن به عمد یا اشتباه از این گروهها حمایت كرده باشد خوشحال نشویم. هیچ دلیلی نباید مجوزی اخلاقی برای بی تفاوتی از كشته شدن یا آسیب به مردم بیگناه را فراهم كند. 

٤- در كنار مقابله های سیاسی، نظامی، مالی و حقوقی علیه گروههای تروریستی باید با كسب حمایت از حوزه های دینی و فرهنگی به از بین بردن ریشه های فكری و اعتقادی این گروهها مبادرت نمود. از نقطه نظر جامعه شناسی، از میان بردن حاشیه نشینی در شهرهای بزرگ نیز میتواند به مقابله با تروریسم كمك زیادی كند. خیلی تعجب آور است كه یكی از ترور كنندگان شهر پاریس شخصی بیست و نه ساله متولد پاریس و ساكن یكی از همین نقاط حاشیه شهر است.

رضا رشید پور با انتشار تصویری از سردار سلیمانی از نبض زندگی در رگ امنیت گفته و ادای دین خود را نسبت به سردار سلیمانی اعلام کرده است.

وی نوشت: نبض زندگی در رگ "امنیت" می تپد . اگر برایش خون نداده باشی , خون به پا خواهد کرد. نفس کشیدن در شهر امن , خون بهای ریه هایی ست که هنوز بوی گاز خردل می دهند . و ایستادن به ارتفاع تاریخ هدیه ی مردانی ست که روی صندلی های چرخ دار نشسته اند .

شهید ; نام جا مانده بر جان خسته ی اتوبانهای شهر نیست . بلکه نشانی رسیدن است از شاه راه مردانگی و غیرت .

من هروقت هوس آزادی به سرم زده یا راه همت را رفته ام یا چمران . چه فرقی دارد وقتی همه ی آنها تو را به رهایی برسانند . رها شدن از امروز و جاری شدن در فردا .

اعتقاد دارم قلب شیر آن مردان بزرگ حالا در سینه ی عاشقانی می تپد که امنیت و آرامش را به مردم نجیب و خسته ی میهنم هدیه می کنند .

با کمال میل و افتخار می گویم که امن ماندن خانه ام را مدیون قاسم سلیمانی ها می دانم . او یک شخص نیست . یک فرهنگ است . فرهنگی که حرمت خانه را از جان عزیزتر می داند .

من هرگز حاج قاسم سلیمانی را از نزدیک ندیده ام اما به صراحت می گویم که هر وقت ملاقاتشان کنم به احترامشان تعظیم کرده و دستشان را خواهم بوسید ...

سایه ات مستدام سردار


ویدیو مرتبط :
تصاویر مهناز افشار با صدای سینا شعبان خانی