سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نتیجه بازشماری آرای انتخابات مجلس در تبریز


نتیجه بازشماری آرای انتخابات مجلس در تبریزایرنا/ فرماندار تبریز با اشاره به اینکه از نظر زمانی، رسیدگی به شکایات داوطلبان معترض انتخابات مجلس دهم در این حوزه انتخابیه امروز پایان یافت، گفت: صندوق های رای دیگری در راستای اطمینان بخشی به مردم بازشماری می شوند.

رحیم شهرتی فر روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با مشارکت هیات های نظارت و اجرایی 15 صندوق رای در حوزه انتخابیه شهرستان تبریز بازشماری شد و نتایجه به دست آمده هیچ مغایرتی با نتیجه اعلام شده نداشت.
وی اظهار داشت: این وضعیت در قالب صورت جلسه ای به هیات نظارت آذربایجان شرقی منعکس شد.
وی در ارتباط با احتمال بازشماری صندوق های بیشتر گفت: بر اساس ابلاغ شورای نگهبان، بازرسانی از هیات نظارت مرکزی (تهران) برای بازشماری تعداد دیگری از صندوق های اخذ رای در حوزه انتخابیه شهرستان تبریز مامور شده اند.
فرماندار تبریز ادامه داد: کار بازشماری صندوق های بیشتر با حضور هیات های اجرایی و نظارت حوزه انتخابیه آغاز شده است و بازشماری تا سقف 15 درصد از مجموع صندوق ها مجاز است.
وی اضافه کرد: مسئولیت صحت بررسی ها بر عهده شورای نگهبان است و نمایندگان نامزدها نیز با دعوت فرمانداری تبریز در فرآینده بازشماری حضور دارند.
در مرحله دوم دهمین دوره انتخابات مجلس دهم در حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر از مجموع 313 هزار و 643 رای صحیح، به ترتیب زهرا ساعی با 134 هزار و 131 رای، محمدحسین فرهنگی با 116 هزار و 738 رای، شهاب‌الدین بی‌مقدار با 112 هزار و 345 رای و علیرضا منادی سفیدان با 109 هزار و 149 رای به عنوان نمایندگان این حوزه به مجلس شورای اسلامی راه یافتند.
در این حوزه انتخابیه محمداسماعیل سعیدی با 109 هزار و 42 رای در ردیف پنجم قرار گرفت و از راهیابی به مجلس دهم باز ماند.
محمداسماعیل سعیدی، علی نقی الموسوی و حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی نسبت به نتیجه شمارش آر در مرحله دوم انتخابات مجلس دهم در حوزه انتخابیه تبریزف اسکو و آذرشهر اعتراض داشتند.
در دور نخست انتخابات مجلس دهم نیز در حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر مسعود پزشکیان و احمد علیرضا بیگی به مجلس شورای اسلامی راه یافته بودند.
آذربایجان شرقی با سه میلیون و 800 هزار نفر جمعیت دارای 19 کرسی در مجلس شورای اسلامی است که 6 کرسی آن به حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر اختصاص دارد.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
تحلیل نتیجه انتخابات دور دوم مجلس