علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



دانشمندان روشي براي حمله مستقيم به سلول‌هاي سرطاني کشف کردند


زوميت/ سرطان واژه‌ي هولناکي است که اين روزها بلاي جان انسان‌ها شده، اما گويا روزهاي تاريک بيماران سرطاني با عمل‌هاي جراحي طولاني و شيمي‌درماني‌هاي جان فرسا رو به پايان است، چراکه محققان روش جديدي را براي درمان سرطان يافته‌اند که در واقع يک روش هوشمندانه براي هدف قراردادن سلول‌هاي سرطاني است.
براساس اطلاعات ارائه شده توسط محققان، روشي نوين براي درمان سرطان کشف شده که مي‌تواند روند درمان اين بيماري را بصورت کامل دگرگون کند. با در پيش گرفتن روش جديد ديگر خبري از عوارض جانبي روش‌هاي پيشين نظير راديودرماني يا شيمي درماني نيست و بيماران مي‌توانند به سادگي به درمان بيماري خود بپردازند.

روش‌هاي معمول مورد استفاده توسط بيماران مبتلا به سرطان آسيب بسياري را به آنها وارد مي‌کند. براي مثال شيمي‌ درماني کل بدن بيمار را تحت تاثير قرار داده و در واقع انتقام وجود بيماري را از تمام سلول‌هاي بدن مي‌گيرند. براي مثال مي‌توان به ضعف شديد، ريزش مو، خونريزي داخلي، حالت تهوع مزمن و در برخي موارد به مرگ بيمار در اثر تجربه‌ي شيمي‌درماني‌هاي سنگين اشاره کرد.

اما به نظر مي‌رسد در آينده‌ي نزديک شاهد پاياني بر تمام مشکلات موجود براي بيماران سرطاني خواهيم بود. سازمان غذا و داروي ايالات متحده‌ي آمريکا براي اولين بار روشي را براي درمان سرطان تاييد کرده که مي‌تواند بصورت هوشمندانه سلول‌هاي سرطاني را مورد هدف قرار داده و ساير سلول‌هاي سالم موجود در بدن انسان را به حال خود رها کند. در اين روش بصورت همزمان سيستم دفاعي بدن نيز براي مبارزه با سرطان تقويت مي‌شود. اطلاعات ارائه شده حکايت از اين دارد که در اين روش از يک ويروس بهبود يافته به منظور حمله به سلول‌هاي سرطاني استفاده مي‌شود.

اطلاعات ارائه شده حکايت از اين دارد که محققان در اين روش از يک ويروس برگرفته شده از تبخال استفاده کرده‌اند. اين ويروس مستقيما به درون تومور در حال رشد تزريق شده و از اين طريق فرآيند درمان انجام مي‌شود. دانشمندان از ديرباز در پي يافتن راهي بودند تا با استفاده از آن تنها سلول‌هاي سرطاني را مورد حمله قرار داده و بدن را بدون آسيب رساندن به ساير بخش‌ها، از شر سرطان خلاص کنند. هدف اصلي استفاده از اين روش در گام اول زدودن بدن از شر سلول‌هاي سرطاني و سپس تقويت سيستم ايمني است تا رفته رفته خود بدن کنترل را در دست گرفته و به مبارزه با ويروس‌ها و مشکلات موجود بپردازد.

هرچند هنوز اين روش درمان در حال آزمايش روي موش‌هاي آزمايشگاهي است، اما دانشمندان تاييد اين روش درمان توسط FDA را قدم بزرگي براي تحقيقات خود خوانده‌اند. نتايج نشان از اهميت و موفقيت بزرگ اين روش براي درمان سرطان دارد.
با کانال تلگرامي آخرين خبر همراه شويد

https://telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
حمله سلول های T کشنده به سلول های سرطانی