سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



قهرمان اروپا کافی نبود؛ سیستم هوش مصنوعی گوگل اسفندماه به مصاف قهرمان جهانی مسابقات Go خواهد رفت


قهرمان اروپا کافی نبود؛ سیستم هوش مصنوعی گوگل اسفندماه به مصاف قهرمان جهانی مسابقات Go خواهد رفت

همانطور که می دانید، سیستم هوش مصنوعی گوگل به نام AlphaGo مدتی پیش موفق شد قهرمان اروپا در زمینه بازی Go را شکست داده و این موضوع توجه های زیادی را به سوی خود جلب کرد.

این بازی بسیار قدیمی از چین باستان به جا مانده و به مراتب از شطرنج پیچیده تر است، در نتیجه می توان موفقیت DeepMind را (شرکت زیر مجموعه گوگل که سیستم هوش مصنوعی را توسعه داده) یکی از پیشرفت های چشمگیر در این حوزه به حساب آورد.

البته به نظر می رسد شکست قهرمان اروپایی برای DeepMind کافی نبوده، چرا که این شرکت اعلام کرده قصد دارد ماه آینده سیستم AlphaGo را به مصاف قهرمان جهانی بازی Go فرستاده و مسابقات آنها را به شکل زنده روی یوتوب استریم نماید.

Demis Hassabis موسس DeepMind با اعلام این خبر در توییتر می گوید: «Lee Sedol قهرمان کره ای Go در صورت موفقیت در این ۵ مسابقه مبلغ ۱ میلیون دلار جایزه به دست خواهد آورد، مسابقاتی که در بازه ۱۹ تا ۲۵ اسفند ماه در شهر سئول برگزار خواهند شد.»

با اعلام چنین خبری، ۶ مسابقه مشهور به ذهن متبادر می گردند که طی سالهای ۱۹۹۶ و ۱۹۹۷ بین گری کاسپاروف و ابر کامیپوتر Deep Blue ساخت IBM برگزار شدند و کامپیوتر IBM پس از شکستهای سال ۹۶، در سال موفق شد بر قهرمان روسی شطرنج غلبه نماید.

سیستم هوش مصنوعی گوگل به سادگی موفق شد با نتیجه ۵ بر هیچ، Fan Hui قهرمان مسابقات اروپایی این رشته را شکست دهد، اما Lee Sedol می گوید ترسی از این بابت ندارد و این توانایی را در خود می بیند که حداقل یکبار بر سیستم کامپیوتری غلبه نماید.

البته به نظر نمی رسد که شکست سیستم گوگل از قهرمان جهانی چندان هم نگران کننده باشد، چرا که این سیستم یک دهه زودتر از آنچه پیشبینی می شد به چنین موفقیتی دست یافته و شکست های مقطعی (مشابه آنچه برای Deep Blue نیز اتفاق افتاد) خللی در میزان توانمندی آن ایجاد نخواهد کرد.

برچسب‌ها:AIAlphaGoGogoogleآلفابتآلفاگواخبار تکنولوژیبازی Goبازی گوتکنولوٰژیگوگلهوش مصنوعی

اشتراک‌گذاری:


ویدیو مرتبط :
۳بارقهرمان المپیک،6 بار قهرمان جهان و6 بار قهرمان اروپا