سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



دکتر سلام/ ضربات به سر در کودکان را جدی بگیرید


دکتر سلام/ ضربات به سر در کودکان را جدی بگیریدباشگاه خبرنگاران/ مدنی متخصص مغز و اعصاب با اشاره به صدمات ضربه به سر در دوران کودکی اظهار داشت: زمانی که افراد به سرشان در دوران کودکی ضربه وارد و دچار جراحات مختصری می‌شوند، ممکن است در کوتاه مدت حافظه‌شان تحت تأثیر این ضربه کم شده و قابلیت‌های صحبت کردن و دیگر توانایی‌های شخص از بین می‌رود.

وی بیان کرد: کودکانی که سن‌شان موقع آسیب‌دیدگی 2‌ تا 7 سال است، مشکلات جسمی‌شان عمیق‌تر است و ممکن است با کوچکترین مسئله‌ای هوشیاری خود را از دست بدهند و لکنت زبان پیدا کنند.

این متخصص با بیان اینکه ضربه به سر در بچه‌ها آسیب کندی نسبت به سالمندان می‌بینند، افزود: برخلاف تصور خیلی از پژوهشگران، کودکان زیر 5 سال به دلیل شکل نگرفتن کامل استخوان جمجمه، در برابر ضربه‌های مختلف مقاوم‌اند ولی اگر این عارضه درمان نشود در بزرگسالی دچار مشکلات عدیده‌ای می‌شوند.

مدنی ابراز داشت: اگر ضربه‌ای که به سر کودک وارد می‌شود متوسط یا شدید باشد باید 24 ساعت تحت مراقبت شدید در بیمارستان قرار بگیرد تا مسائلی چون تشنج، بیهوشی و ... بتواند اقدامات پزشک متخصص در هنگام بروز لازم را انجام دهد.

وی ادامه داد: در اثر ضربه به سر در دوران بچگی، ممکن است در بزرگسالی افراد دچار سردرد‌های میگرنی شده و این مسئله با خواب‌آلودگی و خستگی همراه است.

این متخصص تصریح کرد: در هنگام ضربه به سر بهتر است در صورت هوشیار بودن کودک به او آب قند ندهند، تا ورم مغز کودکشان ملتهب نشود.

وی در پایان گفت: بعد از وقوع ضربه به سر کودک ممکن است پوست سر او دچار فرورفتگی شود که این ناشی از شکستگی جمجمه و فشار قشر خارجی مغز است که در این زمان باید برای سی‌تی‌‌اسکن به پزشک مراجعه شود.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
‫خواب کودکان را جدی بگیرید‬‎