سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



بیکاری و فقر مالی از بسترهای مناسب برای رعایت نکردن حقوق شهروندی است


به گزارش ایرنا، احد جمالی عصر سه شنبه در جلسه ستاد هماهنگی صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی در تالار معصومیه فرمانداری قم با بیان این مطلب، اظهار داشت: میان فقر و معضل بیکاری و همچنین عدم رعایت حقوق شهروندی رابطه نزدیکی وجود دارد.
وی با تاکید بر اینکه ملت ایران ملت ماخوذ به حیایی هستند، تصریح کرد: مردم ایران واقعا مردم ایثارگر و کم توقعی هستند، لذا باید کرامت انسانی آنها محترم شمرده شود، و نیازهای معیشتی آنها نیز به صورت نسبی تامین شود.
معاون سیاسی استانداری قم گفت: اگر این دو مقوله اتفاق بیفتند، به طور حتم بیشتر مشکلات کشور حل خواهد شد.
وی با اشاره به نقش و وظیفه نمایندگان مجلس شورای در راستای حل مشکلات معیشتی مردم،گفت:منتخبان مردم در مجلس شورای اسلامی باید اهتمام ویژه ای برای حل معضلات و مشکلات اقتصادی جامعه داشته باشند.
وی با تاکید برضرورت تلاش همه جانبه نمایندگان مجلس برای رفع مشکل بیکاری جامعه بویژه بیکاری جوانان تحصیلکرده، گفت: درصد قابل توجهی از بیکاران موجود در قم و دیگر نقاط کشور جوانان تحصیلکرده هستند.
این مقام اجرایی تصریح کرد: طبق آخرین آمار تعداد مهندسان آماده کار در کشور کفایت یک جمعیت بالای 300 میلیون نفر را دارند، بنابر این با توجه به ظرفیت ها و استعدادهای خدادادی زیادی که در کشور وجود دارد، برای استفاده مطلوب از آنها باید برنامه ریزی منطقی و درستی را داشته باشیم.
وی همچنین با تاکید بر اینکه در جامعه اسلامی همه مردم برابر هستند
گفت: طبق روایتی از پیامبر اسلام امت اسلامی انسان ها مانند دندانه های یک شانه با هم برابر هستند، و تنها ملاک برتری آنها نسبت به یکدیگر ایمان و تقوای الهی است.
در پایان این مراسم تعدادی از بازرسان نمونه در ادارات و دستگاه های مختلف اجرایی استان مورد تقدیر قرار گرفتند.
جلسه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی هر سه ماه یک بار با حضور روسا و مدیران کل مجموعه های مختلف دولتی به همت دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری قم برگزار می شود.ک/3
7403/ 6133/

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
رعایت حقوق شهروندی در اصفهان