فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



حوزه‌ علمیه جامعه را در مسیر درست انتظار قرار می‌دهد/ خطر ترویج انتظار منفی


حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله غفوری مدیر حوزه علمیه استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس با بیان اینکه طبعی است معارف دینی از ناحیه حوزه‌های علمیه به جامعه منتقل شود، ابراز داشت: یکی از معارف مهم دینی ما، بحث انتظار ظهور حضرت ولی‌عصر اروحناه فداه است که همه ما منتظر ظهور آن حضرت(ع) هستیم، اینکه وظیفه منتظر در زمان غیبت کبری چیست یا برای تعجیل در ظهور حضرت(عج) چه باید کرد.

وی افزود: اینکه در دوران غیبت کبری ارتباط مطلوب میان شیعیان و بین امام، مولا و مقتدایشان که حضرت ولیعصر است، چگونه برقرار می‌شود و صدها سؤال دیگر، این کار حوزه‌های علمیه است که معارف دینی را تبیین و به جامعه منتقل کنند.

حجت‌الاسلام غفوری بیان داشت: این حوزه‌های علمیه هستند که جامعه را در مسیر و خط درست انتظار و دور ماندن از برخی انحرافات که بعضی افراد ایجاد کرده‌اند، رهنمون می‌سازد، اگر قرار باشد حوزه‌های علمیه در این موضوع ایفای نقش نکنند، ممکن است در این هنگام کسانی مفهوم انتظار به انتظار منفی بدل کنند.

وی ادامه داد: منظور از انتظار منفی این است که نه تنها هیچ گونه پویایی و حرکتی در جامعه اسلامی ایفا نمی‌کند و جامعه را آماده ظهور حضرت(عج) نمی‌کند، بلکه باعث می‌شود که جامعه کاملاً یک جامعه خنثی در برابر هجمه دشمن شود که در نهایت موجب می‌شود به تدریج مسئولیتی که مؤمنین در زمان غیبت کبری دارند، به ورطه فراموشی سپرده شود، بنابراین حوزه‌های علمیه نقش محوری و اساسی در مسأله مهدویت دارند.

انتهای پیام/ک


ویدیو مرتبط :
سخنان رهبری در مورد فکر نو حوزه علمیه در پاسخگویی نیاز جامعه