تاثیر ارتباط مثبت زنان ‌با پدرانشان ‌


یک روان‌شناس تاکید کرد: محققان معتقدند که بین موفقیت زنان در سطوح مختلف زندگی و ارتباط مثبت آن‌ها با پدران‌شان، ارتباط مستقیم وجود دارد.

‌فرناز امیراصلانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه زنجان، اظهار کرد: بسیاری از زنان موفق در دوره کودکی و نوجوانی، پدرانی داشته‌اند که استعداد و احساسات مربوط به جذابیت و دوست‌داشتنی بودن را در آن‌ها پرورش داده‌اند. در واقع، این زنان در طول زمان شکل‌گیری شخصیت، به طور مستمر از جانب پدران‌شان مورد احترام بوده و هیچ‌گاه به خاطر زن بودن، ضعیف شمرده نشده‌اند.

‌این روان‌شناس ادامه داد: زنان موفق در خانواده‌های خود این‌طور می‌آموزند که پرورش استعداد در آن‌ها نه تنها باعث به خطر افتادن زنانگی نمی‌شود، بلکه زمینه رشد شخصیت، اعتمادبه‌نفس و دست‌یابی به اهداف را فراهم می‌کند. از این‌رو، می‌توان به صراحت گفت زنانی که در مواقع بحرانی و سنین بلوغ، تایید و پذیرش پدر را دریافت کرده‌اند، بسیار راحت‌تر از اطرافیان‌شان با کاینات ارتباط برقرار می‌کنند.

‌وی افزود: برخلاف تصور عام، قبل از مادر، پدر وظیفه دارد که نقش زنانگی را در فرزند دختر تعریف و تبیین کند؛ چراکه تثبیت این نقش در توانایی ارتباط موثر با دنیای بیرون از خانه و قابلیت موفق شدن اثر می‌گذارد. این در حالی است که ایجاد رابطه صمیمی و نزدیک پدر با دخترش در دوران بلوغ نیز نقش تعیین‌کننده‌ای در کاهش مشکلات رفتاری و روانی دختران نوجوان دارد و هر چه این ارتباط در دوران بلوغ عمیق‌تر باشد، گرایش به سمت اشتباه نیز کمرنگ‌تر می‌شود.

امیراصلانی تصریح کرد: دخترانی که در سن بلوغ رابطه بهتری با پدران‌شان دارند، بدون شک در تحصیل و دوست‌یابی موفق‌تر بوده و متعاقب آن، رابطه زناشویی بهتری نیز با همسران‌شان خواهند داشت. به عبارتی، حاکمیت بهداشت روان در خانواده می‌تواند دخترانی نیرومند را تربیت کند که همگام با قوانین خانه، شرایط اجتماعی و چارچوب‌های آن را درک کرده و بدون این‌که تسلیم هیجانات عاطفی شوند، مسیر موفقیت را طی می‌کنند. از این‌رو، پدر نقش بسزایی در شکل‌گیری شخصیت زنی دارد که خود و اطرافیانش او را موفق می‌دانند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
تاثیر جادویی کلمات مثبت