ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



مصدق‌پور قهرمان شطرنج 18 سال جهان شد


  X  

تاریخ خبر : پنج‌شنبه 1394.08.14 - 14:34

مصدق‌پور قهرمان شطرنج جهان شد

ايسنا/ مسعود مصدق پور با تساوي توافقي در دور آخر توانست به مقام قهرماني شطرنج هجده ساله هاي جهان دست پيدا کند.
در دور آخر رقابتهاي شطرنج قهرماني نوجوانان جهان در يونان در بخش 18 سال "مسعود مصدق پور" شطرنج باز ايران با تساوي برابر "ماتياس مارک" از جمهوري چک، 9.5 امتيازي شد و بدين ترتيب بدون توجه به ديگر ديدارها که همچنان در حال برگزاري است قهرماني اش را مسجل کرد.
در بخش 18 سال رقابت ها 116 شرکت کننده از 71 کشور جهان حضور داشتند و مصدق‌پور در ابتداي مسابقات بخت هفدهم قهرماني محسوب مي شد. مصدق پور پيش از اين نيز در مسابقات قهرماني جوانان آسيا در قرقيزستان به مقام قهرماني دست يافته بود.
ديدارهاي نمايندگان ديگر ايران در حال برگزاري است. هم اکنون "عليرضا فيروزجاه" در ميز 1 بخش 12 سال، "آرين غلامي" روي ميز 4 بخش 14 سال و "پرهام مقصودلو" روي ميز 4 بخش 16 سال براي کسب مدال به ترتيب در حال رقابت با حريفان آمريکايي، هندي و آلماني هستند.
اين مسابقات با شرکت 1596 شطرنجباز از 92 کشور جهان از سوم آبان در يونان آغاز شده است.

نظر شما


ویدیو مرتبط :
شطرنج برره ای مگنوس كارلسن ( قهرمان شطرنج جهان ) !!!