زمان ارزان شدن گوجه فرنگی


رئیس اتحادیه میوه و سبزی با بیان اینکه عرضه میوه در بازار بسیار فراوان است، گفت: کیفیت بالا و قیمت پایین میوه‌های داخلی سبب شده تا استقبال مردم از میوه‌های خارجی موجود در بازار کم شود.

سید حسین مهاجران درباره وضعیت بازار میوه طی روزهای اخیر اظهارداشت: عرضه میوه بسیار فراوان و مغازه‌ها کاملا پر هستند و هیچ کمبودی وجود ندارد. بنابراین قیمت‌ها نیز تغییری نداشته است.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی با بیان اینکه قیمت گوجه فرنگی همچنان گران است، گفت: در حال حاضر قیمت هرکیلوگرم گوجه فرنگی گلخانه ۵۰۰۰ تومان، بوته‌ای بین ۲۸۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان و انباری بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان است؛ ضمن اینکه گوجه‌های انباری از کیفیت خوبی برخوردار نیستند و همگی خال زده و لک دار هستند.

وی با اشاره به اینکه قیمت گوجه‌فرنگی تا حدود ۲۰ روز آینده تغییری نخواهد داشت، اضافه کرد: درحال حاضر قیمت سیب زمینی هم بین ۶۵۰ تا ۱۰۰۰ تومان، پیاز بین ۹۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان و پرتقال تامسون با کیفیت  بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان است.

مهاجران قیمت هرکیلوگرم نارنگی را بین ۲۰۰۰ تا ۳۵۰۰ تومان اعلام و اضافه کرد: هرکیلوگرم لیموشیرین بین ۲۵۰۰ تا ۳۵۰۰ تومان، سیب قرمز و سفید بین ۲۰۰۰ تا ۳۵۰۰ تومان و موز بین ۳۲۰۰ تا ۳۵۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی تصریح کرد: کیفیت بالا و قیمت پایین میوه‌های داخلی سبب شده تا استقبال مردم از میوه‌های خارجی موجود در بازار کم شود که همین مساله نیز سبب کاهش عرضه این نوع میوه‌ها شده است.

منبع: مهر


ویدیو مرتبط :
کاشت گوجه فرنگی(راه اندازی گلخانه کوچک گوجه فرنگی)