سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ارائه "کاراکارت" به بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی آغاز شد


ارائه ایرنا/ معاون اداری و مالی سازمان تامین اجتماعی، از آغاز ارائه کاراکارت به بازنشستگان و مستمری بگیران این سازمان خبر داد.

رحیم اردلان گفت: بازنشستگان می توانند با ارسال کد ملی خود به سامانه پیام کوتاه 10001422 و یا مراجعه به سایت www.samanehrefah.ir تمایل خود را برای دریافت این کارت اعتباری اعلام کنند.
وی تصریح کرد: کارت اعتباری رفاه اجتماعی ایرانیان (کاراکارت) به میزان چهار برابر مستمری مقاضیان شارژ می شود و با این کارت می توانند از فروشگاه های زنجیره ای رفاه، اتکا، شهروند، سپه، امکان، اسکات و فرهنگیان خرید کنند.
اردلان افزود: اعتبار تخصیصی در کارت اعتباری کاراکارت با کارمزد 12 درصد در اختیار متقاضیان قرار می گیرد و اقساط مربوطه نیز در دوره یک ساله از حقوق آنان کسر خواهد شد.
وی با بیان اینکه ثبت تقاضا و ارائه کاراکارت به بازنشستگان و مستمری بگیران به ساده ترین روش ممکن انجام می شود، گفت: در صورتیکه بازنشستگان و مستمری بگیران کدملی خود را از طریق سامانه پیام کوتاه 10001422 ارسال کنند، کاراکارت را از طریق شعبه بانکی محل دریافت حقوق بازنشستگی خود، تحویل می گیرند و در صورت مراجعه به نشانی اینترنتی www.samanehrefah.ir می توانند بانک و شعبه مورد نظر خود را برای دریافت کاراکارت انتخاب کنند.
وی ادامه داد: پس از ثبت درخواست متقاضیان در سامانه اینترنتی و یا دریافت کد ملی از طریق سامانه پیام کوتاه، حداکثر تا 15 روز کاراکارت از طریق بانک مربوطه در اختیار متقاضیان قرار می گیرد و زمان و شعبه بانک محل تحویل کاراکارت نیز از طریق پیام کوتاه به شماره تلفن همراه متقاضیان ارسال می شود.
معاون اداری و مالی سازمان تامین اجتماعی با اشاره به آسانی استفاده از این تسهیلات و عدم نیاز به طی مراحل اداری و معرفی ضامن گفت: این اقدام سازمان تامین اجتماعی در راستای ارائه خدمات مناسب حال بازنشستگان و برای جلب رضایت آنان در آستانه سال نو انجام شده و امیدواریم بازنشستگان و مستمری بگیران بتوانند به نحو مطلوب از این تسهیلات استفاده کنند.
دو میلیون و 700 هزار نفر مستمری بگیر سازمان تامین اجتماعی هستند.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
پیاده روی بزرگ بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی