علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



برندگان جشنواره بزرگ فناوری استان سمنان معرفی شدند


در این آیین، رییس پارک علم و فناوری استان سمنان مراکز رشد را محل مناسبی برای تامین اعتبار برای بخش خصوصی خواند و گفت: مراکز رشد پارک‎های علم و فناوری تسهیلات لازم برای ایجاد کسب و کارهای کوچک و فناورانه را در اختیار فناوران قرار می دهد که این رویکرد در بسیاری از کشورهای دنیا تجربه شده و موفق هم بوده است.
دکتر سیدمحمد اسماعیل جلالی حمایت از کسب و کارهای خانگی با فناوری متوسط و ارزش افزوده متوسط تا زیاد را رویکرد جدید پارک علم و فناوری استان سمنان عنوان کرد و اضافه کرد: این موضوع پیش از این توسط وزارت کار و رفاه و تامین اجتماعی پیگیری می شده و پارک‎ها و مراکز رشد فعالیتی در این حوزه نداشتند.
وی افزود:پارک علم و فناوری به نحوی در حال سیاست گذاری برای کارهایی از این نوع و در مقیاس کوچک است تا بتواند معیشت یک خانواده را تامین کند.
وی گفت: این طرح ها حتما باید فناوری و ارزش افزوده در سطح متوسط را داشته باشند تا بتوانند از حمایت های پارک استفاده کنند.
وی یکی از مزیت های برگزاری جشنواره بزرگ فناوری استان سمنان را ایجاد ارتباط بین صاحبان فناوری عنوان کرد و گفت: در این گونه نمایشگاه ها صاحبان فناوری به تبادل اطلاعات و عقد قراردادهایی برای ارایه خدمت یا فروش محصول می پردازند و از این راه کسب و کار خود را توسعه می دهند.
دکتر جلالی با تقدیر از حضور مشاور عالی صندوق نوآوری و شکوفایی کشور در جشنواره و برگزاری کارگاه های آموزشی آشنایی با خدمات این صندوق افزود: صندوق نوآوری و شکوفایی کشور محدودیت پرداخت در تسهیلات ندارد، ولی برخی از فناوران از خدمات و تسهیلاتی که توسط صندوق ارایه می شود شناخت کافی ندارند. به همین دلیل تعدادی از شرکت های حاضر در نمایشگاه علی رغم نیاز به منابع مالی تاکنون برای دانش بنیان شدن و یا حتی در صورت دانش بنیان شدن برای دریافت تسهیلات اقدام نکرده اند.
دکتر حمید هراتی زاده، دبیر اولین دوره جشنواره بزرگ فناوری استان سمنان از حضور گسترده فناوران استان سمنان در جشنواره تقدیر کرد و مجموع جوایز نقدی اهدا شده به طرح های برگزیده را بیش از 230 میلیون ریال عنوان کرد.
وی گفت: این جشنواره در چهار بخش فناوران بخش تحقیق و توسعه صنایع، فناوران مستقر در پارک های علم و فناوری و مراکز رشد، پژوهشگران، مخترعان و فناوران دانشگاهی و فناوران فعال در کسب و کارهای خانگی با هدف توسعه فناوری و حمایت از بحث فناوری در استان سمنان برگزار شد که از مجموع محصولات ارسال شده، 149 محصول واجد شرایط حضور در جشنواره شناخته شدند.
برگزیدگان جشنواره به شرح زیر اعلام و لوح تقدیر و جوایز خود را دریافت کردند.
در بخش فناوران بخش تحقیق و توسعه صنایع ، محمد مهدی انصاری ازشرکت پایش صنعت ایرانیان اول شد و
لوح تقدیرو کارت هدیه به مبلغ 20 میلیون ریال دریافت نمود.
مجید طاهری ازکارگاه صنعتی پارس و محمد رضا بداغی ازشرکت صنعتی تلاشگران سپهر شاهرود و همچنبن محمد مهدی مهرابی از شرکت فرازپنداران آریا موج مشترکا دوم شدند که هریک لوح نقدیرو کارت هدیه به مبلغ 10 میلیون ریال گرفتند.
برندگان بخش فناوران مستقر در پارک های علم و فناوری و مراکز رشد هم به شرح زیر معرفی شدند.
جواد محمدیان از شرکت نانوشات اول شد و لوح تقدیر و کارت هدیه به مبلغ 20 میلیون ریال دریافت کرد.
فهیمه اندوز از شرکت سیگنال صاعقه و عبدالمجید مرتضوی ازشرکت پربار پسته و علی رضا شعضی از شرکت ایده سازان شایسته کویر، دکتر نوید مسعودیان ازموسسات تحقیقات آزمایشگاهی آب و خاک و برگ دامغان
میلاد مختاری ازشرکت توسعه و فناوری لیان رایانه پارس ، محمد اختری ازشرکت کانی صنعت شاهوار، عباس رحمانی ازشرکت آرش شاتین و مسعود نوری از شرکت دانش پراتیک مشترکا دوم شدند و هر یک لوح تقدیر
و کارت هدیه به مبلغ 10 میلیون ریال دریافت کرند.
در بخش پژوهشگران، مخترعان و فناوران دانشگاهی هم دکتر اسماعیل محمودی از ترمز هیدرولیک رتبه اول را به خود اختصاص داد و لوح تقدیر و کارت هدیه به مبلغ 10 میلیون ریال گرفت.
دکتر سید ایمان حسینی سازنده دستگاه لایه نشانی تبخیر پلاسمایی PECVD دوم شد و لوح تقدیر و کارت هدیه به مبلغ 10 میلیون ریال هدیه دریافت کرد و عباس فروزان سازنده استارت موتور 405 دکتر محمدی و پژمان قاسمی
سازندگان نمونه ایرانی دستگاه تحریک الکتریکی مستقیم کرتکس مغز ،دکتر خوشوقت علی آبادی سازنده مبدل حرارتی دوار برای سیارات دیسکوز و دکتر خورشیدی مبتکر کشت بافت و سلول گیاهان هم با دریافت لوح تقدیر و کارت هدیه به مبلغ 10 میلیون ریال عناوین بعدی را به خود اختصاص دادند.
این جشنواره فناوران فعال در کسب و کارهای خانگی را هم به شرح زیر معرفی کرد.
گروه فناوران فنی و حرفه ای خواهران شاهرود اول شدند و لوح تقدیر و کارت هدیه به مبلغ پانزده میلیون ریال
گرفتند و خانم سیده فاطمه خادمیان هم با دریافت لوح تقدیر و کارت هدیه به مبلغ 10 میلیون ریال دوم شد.
6167

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
فعالیت اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان سمنان