ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



طلسم عجیب استقلال مقابل تراکتورسازی


  X  

تاریخ خبر : شنبه 1394.09.21 - 11:35

طلسم عجیب استقلال مقابل تراکتورسازی

کاپ/ استقلال به دنبال کسب پنجمین پیروزی خود مقابل تراکتورسازی بعد از 1363 روز است.
دو تیم تراکتورسازی و استقلال فردا از ساعت 15 در چارچوب هفته چهاردهم لیگ برتر، در ورزشگاه یادگار امام تبریز مقابل هم قرار می گیرند. دیداری که بدون شک حساسیت های فراوانی خواهد داشت و هر دو تیم به دنبال کسب سه امتیاز هستند.
این دو تیم در تاریخ لیگ برتر 14 بار مقابل هم قرار گرفته اند که حاصل 4 پیروزی برای استقلال، 5 مساوی و 5 برد برای تراکتورسازی بوده است. حاصل این 14 مسابقه 41 گل بوده است که سهم آبی های پایتخت 20 گل و سهم پرشورهای تبریزی 21 گل بوده است.
پرگل ترین دیدار های این دو تیم در آزادی رقم خورده است. جایی که تبریزی ها یک بار در سال 90 و یک بار در همین اردیبهشت امسال موفق شدند میزبان تهرانی خود را به ترتیب با نتایج 3-2 و 4-1 شکست دهند.
این دو تیم در تبریز، 7 بار رو در روی یک دیگر قرار گرفته اند که حاصل آن 2 برد برای استقلال، یک برد برای تراکتورسازی و 4 تساوی رقم بخورد و نشان دهد هر دو تیم در بیرون از خانه بهتر از داخل خانه نتیجه می گیرند.
*بهترین برد استقلال در لیگ اول، آن هم با نتیجه 4-0 رقم خورد. بهترین پیروزی تراکتور هم در آخرین جدال این دو تیم با نتیجه 4-1 حاصل شد.
فصل پیش هم این دو تیم در هفته ماقبل پایانی مقابل هم قرار گرفتند. هفته چهاردهم لیگ چهاردهم تراکتور از استقلال میزبانی کرد و پرگل ترین بازی تاریخ تراکتور و استقلال در تبریز با نتیجه 2-2 حاصل شد. گل دقیقه 95 صادقی آبی پوشان را از شکست نجات داد.
به گزارش کاپ، امیر قلعه نویی در حالی روی نیمکت تراکتورسازی می نشیند که در فصل 90-91 هدایت تراکتوری ها را بر عهده داشت و ابتدا در آزادی تیم محبوب خود با هدایت همین پرویز مظلومی را 3-2 شکست داد و در دیدار برگشت در تبریز با آن قضاوت معروف محسن ترکی 2-0 به آبی پوشان باخت و قهرمانی پایان فصل را با همان باخت با نایب قهرمانی عوض کرد.
استقلال تهران از 18 فروردین 91 تاکنون موفق به شکست دادن تراکتورسازی نشده است. یعنی 1363 روز از آخرین برد استقلال مقابل تراکتور می گذرد. بردی که در آزادی و با نتیجه 1-0 حاصل شد. بعد از آن در 4 مسابقه این دو تیم، دو تساوی در تبریز بدست آمد و 2 بار هم سرخ ها در آزادی تیم آبی پوش را از پیش رو برداشتند.
پرویز مظلومی با استقلال دو بار در تبریز مقابل تراکتورسازی قرار گرفته که حاصل آن یک تساوی و یک برد بوده است. این سرمربی تا به حال در یادگار به عنوان سرمربی استقلال به تراکتور نباخته است.
آخرین برد استقلال در تبریز به سال 90 برمی گردد. جایی که قلعه نویی سرمربی تراکتور بود و مظلومی سرمربی استقلال. باید ببینیم این بار چه اتفاقی رخ می دهد. استقلال طلسم 1363 روزه اش را می شکند یا تراکتور بعد از دو فصل، دوباره استقلال را در تبریز شکست می دهد.
با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar

نظر شما


ویدیو مرتبط :
استقلال ۱-۴ تراکتورسازی - تحقیر استقلال