نیکی کریمی, اصغر فرهادی, باران کوثری و دیگر هنرمندان در مراسم تشییع یدالله نجفی


سینماگران و مدیران سینمایی در مراسم تشییع پیکر یدالله نجفی صدابردار فقید سینمای ایران حاضر شدند.

هنرمندان در مراسم خاکسپاری صدابردار پیشکسوت سینمای ایران

مراسم تشییع پیکر مرحوم یدالله نجفی صدابردار سینمای ایران ۶ بهمن ماه در ساختمان شماره ۲ خانه سینما برگزار شد و سپس پیکر این سینماگر به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرای تهران بدرقه شد تا کنار مسعود بهنام صدابردار و صداگذار به خاک سپارده شود. به دلیل توافق خانواده بهنام برای دو طبقه کردن قبر وی از آنها تشکر به عمل آمد.

این مراسم با حضور مدیران و هنرمندان سینمای کشور از جمله علیرضا رضاداد، رضا میرکریمی مدیرعامل خانه سینما، علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، مجید مسچی، محمد حیدری دبیر سی ‌و چهارمین جشنواره فیلم فجر، حجت الاسلام رسول جعفریان، حجت‌الاسلام محمود دعایی، اصغر فرهادی ، مجید مجیدی، احمدرضا درویش، رضا رمضانی، علی قائم مقامی، رخشان بنی‌اعتماد، همایون اسعدیان، باران کوثری،‌ رویا تیموریان، مسعود رایگان، محمدرضا صابری، مجتبی میرطهماسب، محمدرضا ورزی، فرهاد توحیدی، نظام‌الدین کیایی، رضا کیانیان، علیرضا شجاع ‌نوری، محمدرضا دلپاک، حسین پاکدل، امیرشهاب رضویان، اسحاق خانزادی، وحید و علی جلیلوند، محمدعلی قاسمی، محسن عبدالوهاب، نیکی کریمی، امیر اثباتی، محمد داوودی، حبیب اسماعیلی، نوید و جمشید محمودزاده، بهنام بهزادی، حمیدرضا قربانی، مهتاب کرامتی و ...برگزار شد.

حجت الاسلام دعایی نماز میت را خواند و اعلام شد چهارشنبه ۷ بهمن ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰ مراسم ختمی در مسجد شهرک غرب برگزار می‌شود.

اصغر فرهادی که در مراسم حاضر بود به دلیل حال نامساعد موفق به سخنرانی نشد. در این مراسم رخشان بنی اعتماد، رضا میرکریمی، نظام الدین کیایی، وحید جلیلوند، مجید مجیدی، باران کوثری، رویا تیموریان، بهنام بهزادی به ایراد سخنرانی پرداختند.

نظام الدین کیایی: یدالله نجفی صداقت سینمای ایران بود

نظام‌الدین کیایی رئیس انجمن صدا گفت: شاید این ترسناک‌ترین وظیفه‌ای است که که انجمن صدا و دوستان من بر دوشم گذاشته‌اند که نسبت به زنده‌یاد نجفی ادای دین کنم. کاش امروز جای من و یدالله عوض می‌شد و او به جای من صحبت می‌کرد؛ چراکه من به رفتن نزدیکترم. یدالله دستِ خدا بود و شاید به خاطر همین نام زیبای او است که خدا می‌خواست او را زودتر پیش خود ببرد. او دستِ انجمن صدا و همکاران ما در این عرصه بود و در طول تاریخ فعالیت انجمن صدای ایران یک روز هم از این انجمن و فعالیت‌های صنفی دور نبود. او یکی از پرکارترین اعضای این انجمن به شمار می‌رفت.

وی با اشاره به اینکه زنده‌یاد نجفی کارنامه هنری پرباری دارد، تاکید کرد: فعالیت هنری او در عرصه سینما و موفقیت‌هایش بر هیچکس پوشیده نیست. فیلم‌های او همیشه در سینمای ایران ماندگار می‌ماند.

رئیس انجمن صدا بیان کرد: کردار نیک، پندار نیک و گفتار نیک با یدالله زاییده شده بود. یدالله نجفی صداقت سینمای ایران و صداقت یک هنرمند بزرگ بود. یدالله باید بداند که خانه او در دل‌های ما است و هیچ وقت او را فراموش نمی‌کنیم. من همین جا از خانواده زنده‌یاد یدالله نجفی می‌خواهم که کارت عضویت انجمن صدا را بپذیرند تا ما همیشه این صدابردار را در کنار خود داشته باشیم. یدالله را نمی‌توان فراموش کرد، چون عضو ماندگار سینمای ایران بود.

کیایی گفت: از خانواده زنده‌یاد مسعود بهنام تشکر می‌کنم که اجازه دادند یدالله به خانه مسعود برود. با این کار مسعود دیگر تنها نیست و در آن دنیا نیز با صدا همراه خواهد بود.

رئیس انجمن صدا در پایان صحبت‌های خود گفت: یدالله نجفی دستِ خدا و دستِ سینمای ایران بود.

رضا میرکریمی: یدالله نجفی با آرام و رنج‌آشنا بود

رضا میرکریمی مدیرعامل خانه سینما نیز در این مراسم گفت: سخت است در مورد یک دوست خوب صحبت کردن. یک جا نوشته شده بود مردِ آرام سینمای ایران رفت. او آرام بود، اما معنی آن نیز این نیست که با رنج آشنا نبود. یدالله کم اظهارنظر می‌کرد، اما صاحب نظر بود. او آنقدر که به درد دیگران فکر می‌کرد و آنقدر که نگران مشکلات همکاران خود بود، هیچکس از مشکلات او خبر نداشت. متاسفم از اینکه یکی از بازوهای خانه سینما و یکی از همکاران صدیق و شریف سینمای ایران از میان ما رفت.

وی با بیان اینکه از طرف جامعه سینمایی به خانواده این هنرمند تسلیت می‌گویم، گفت: از خانواده زنده‌یاد نجفی می‌خواهم که ما را در کنار خود بدانند و در همه مصیبت‌های بزرگی که می‌خواهند تحمل کنند بدانند که در کنارشان هستیم. امروز در این مراسم چشم‌اندازی‌ از حرفه ای‌های سینمای ایران و سلایق مختلف حضور دارند و این امر نشان می‌دهد که این مرد چقدر برای سینمای ایران بزرگ بود.

یدالله نجفی از صدابرداران سینمای ایران عصرشنبه سوم بهمن ماه به دلیل سکته قلبی در گذشت. وی در حال همکاری با اصغر فرهادی در پروژه سینمایی «فروشنده» بود. این صدابردار در آثاری چون «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت»، «جامه‌دران» و «شیفت شب» حضور داشته است و امسال نیز با فیلم «به دنیا‌ آمدن» در جشنواره سی و چهارم فجر حضور دارد.

گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغseemorgh.com/cultureمنبع : mehrnews.com


ویدیو مرتبط :
شوخی با هنرمندان(باران کوثری)