سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



افزايش نوبت‌هاي توزيع شير در مدارس


باشگاه خبرنگاران/ مشاور طرح شير مدارس از کم بودن نوبت‌هاي توزيع شير در مدارس گلايه کرد.دکتر کمان‌زاده کارشناس تغذيه و مشاور طرح شير مدارس شير يک ماده غذايي کامل است ترکيبات مغذي مورد نياز براي بدن را دارد و دانشمندان و پژوهشگران جديداً در اين ماده 200 ترکيب بيولوژيکي را شناسايي کرده‌‌اند و معتقدند بعد از خون، شير اين همه ماده مغذي را دارا مي‌باشد، در واقع به همين دليل است که دولت‌هاي مختلف به توزيع شير به خصوص در مدارس به صورت جدي روي آورده‌اند.

اين کارشناس تغذيه افزود: از آنجايي که الگوي تغذيه‌اي امروزه تغيير کرده عملاً‌ بيماري‌هاي غير واگيردار مثل ديابت، چاقي و پوکي استخوان زياد شده است و اميدواريم با توزيع شير در مدارس اين مشکلات در نسل‌هاي جوان نباشد.

وي در خصوص کيفيت شير اظهار داشت: فاکتورهاي يک شير خوب بار ميکروبي پايين آن است، که براساس استانداردهاي کشور ما در هر سي‌سي بايد کمتر از يک ميليون بار ميکروبي باشد، شيرهاي استفاده شده در حال حاضر پاستوريزه است که انتظار داريم با افزايش بودجه بتوانيم شير استريليزه استفاده کنيم.

دکتر کمالزاده عنوان کرد: در کشورهايي مثل تايلند ميانگين قد نسبت به 10 سال گذشته، 6 سانتي متر افزايش يافته که اين مسئله ماحصل افزايش نوبت‌هاي توزيع شير مدارس به 240 نوبت در سال است، اما متأسفانه در کشور ما در مدارس 55 تا 70 نوبت شير توزيع مي‌شود که آن هم پيگيري زياد مسئولين مدارس را مي‌طلبد.

وي خاطرنشان کرد: سن تندرستي و استخواني مردان و زنان ما در کشور حداقل 20 سال از سن واقعي آن‌ها بيشتر است که اين‌ها همه به خاطر تغيير نوع تغذيه و عدم تحرک و نرسيدن ويتامين D لازم به بدن است که با توزيع شير در مدارس مي‌توانيم فرزندانمان را از اين اتفاق نجات دهيم، هرچند که در نوبت‌هاي توزيع شير اختلاف زيادي با استانداردهاي بين‌المللي داريم اما اميدواريم در آينده‌اي نزديک با تخصيص اعتبارات لازم اين مشکل نيز برطرف شود.


ویدیو مرتبط :
رفیقان می روند نوبت به نوبت ...