بازدید سفیر اسلواکی از توانمندی‌های علمی و فناوری دانشگاه آزاد قزوین


با دعوت دانشگاه آزاد اسلامی از سفیر اسلواکی ایجاد زمینه‌های همکاری های مشترک بین ایران و اسلواکی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش سرویس علمی ایسنا منطقه قزوین سفیر اسلواکی در بازدید از دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، از پیشرفت ها و توانمندی های این دانشگاه ابراز شگفتی کرد.

با رایزنی ها و دعوت امور بین‌الملل این دانشگاه، "یان بوری"، سفیر اسلواکی در سفری یک روزه به قزوین از توانمندی های قطب علمی، پژوهشی و فرهنگی استان بازدید کرد.

در این بازدید یک روزه یان بوری پس از صرف یک صبحانه کاری، به بازدید از بخش های مختلف دانشگاه آزاد اسلامی قزوین پرداخت.

یان بوری با بیان این که دو سال قبل نیز به ایران آمده بود، گفت: پس از آن سفر، علاقه داشتم باز هم به اینجا سفر کنم که این علاقه پس از دوسال محقق شد.

سفیر اسلواکی در ادامه ضمن بازدید از دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و مرکز رشد واحدهای فناور، از پیشرفت ها و توانمندی های این دانشگاه ابراز شگفتی کرد و از مسؤولان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برای سفر به کشورش دعوت کرد.

باتوجه به این که کشور اسلواکی در بخش آی.تی و تولیدات خودرو فعال است، در این دیدار محور اصلی صحبت‌ها در این زمینه‌ها بود و مقرر شد در آینده ای نزدیک چند تیم از این کشور به ایران سفر کنند.

در یکی از این سفرها که فوریه سال آینده میلادی خواهد بود، تیمی از کشور اسلواکی با حضور در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در خصوص چند پروژه علمی و پژوهشی به تبادل نظر خواهند پرداخت.

سفیر اسلواکی در پایان با اشاره به به صنعتی بودن کشور اسلواکی، گفت: سرمایه گذاران ما در حوزه های مختلف از جمله خودروسازی، حمل و نقل جاده ای و ریلی، معدن، زیرساخت‌های مربوط به آب، انرژی و بانکداری توان همکاری با استان قزوین را دارند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
بازدید دکتر میرزاده به از دانشگاه آزاد قزوین