سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



هواوی بزرگ‌ترین برنده‌ بازار گوشی‌های هوشمند در سه ماهه سوم سال 2015


هواوی بزرگ‌ترین برنده‌ بازار گوشی‌های هوشمند در سه ماهه سوم سال 2015

جدیدترین اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهند که سامسونگ در سه ماهه‌ی منتهی به سپتامبر، ۸۳.۶ میلیون دستگاه گوشی به فروش رسانده و ۲۳.۷ درصد بازار را در دست داشته است. اما بیشترین رشد را هواوی داشته که با فروش ۲۷.۳ میلیون دستگاه گوشی هوشمند توانسته ۷.۷ درصد از بازار را از آن خود کند.

زومیت/ جدیدترین اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهند که سامسونگ در سه ماهه‌ی منتهی به سپتامبر، ۸۳.۶ میلیون دستگاه گوشی به فروش رسانده و ۲۳.۷ درصد بازار را در دست داشته است. اما بیشترین رشد را هواوی داشته که با فروش ۲۷.۳ میلیون دستگاه گوشی هوشمند توانسته ۷.۷ درصد از بازار را از آن خود کند.

آمار جدید منتشر شده از سه ماهه سوم سال ۲۰۱۵ نشان از رشد زیاد هواوی در بازار گوشی‌های هوشمند دارند از طرفی، لنوو و موتورولا نیز بزرگ‌ترین افت را در این بازه داشته‌اند.

در این بازه سامسونگ با فروش ۸۳.۶ میلیون دستگاه گوشی هوشمند ۲۳.۷ درصد از بازار را در دست داشته است. با اینکه سامسونگ ۱۱ میلیون دستگاه گوشی بیشتر از مدت مشابه در سال گذشته به فروش رسانده، اما تاثیرگذاری این شرکت در بازار ۰.۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد. این اتفاق به این دلیل است که تعداد کل گوشی‌های هوشمند به فروش رفته در سه ماهه امسال، با ۱۵.۵ درصد رشد نسبت به سال گذشته به ۳۵۲.۸ میلیون دستگاه رسیده است اما سامسونگ نتوانسته با این نرخ رشد، تعداد فروش گوشی‌های هوشمند خود را افزایش دهد.

اپل در این لیست در جایگاه دوم قرار گرفته است. در این سه ماه اپل ۴۶.۱ میلیون دستگاه آیفون به فروش رسانده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۸ میلیون دستگاه بیشتر بوده است. اپل با این مقدار فروش توانسته ۱۳.۱ درصد از بازار را مال خود کند که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۰.۶ درصد رشد داشته است.

اما هواوی در این مدت بیشترین رشد را داشته و سهم خود از بازار گوشی‌های هوشمند را با ۲.۵ درصد افزایش به ۷.۷ درصد رسیده است. این کمپانی در سه ماهه گذشته ۲۷.۳ میلیون دستگاه گوشی هوشمند به فروش رسانده است که نسبت به تعداد ۱۶ میلیون دستگاه در مدت مشابه سال گذشته، ۷۱ درصد رشد را نشان می‌دهد.

لنوو/موتورولا نیز بیشترین افت را داشته‌ و فروش گوشی‌های هوشمند این شرکت از ۲۱.۳ میلیون به ۱۷.۴ میلیون دستگاه رسیده است. این عدد به معنای افت ۲.۱ درصدی سهم لنوو/موتورولا از سهم بازار و رسیدن از ۷ درصد به ۴.۹ درصد است. در جایگاه پنجم شیائومی جا گرفته است. با وجود این که شیائومی پرچمدار جدیدی برای جایگزینی می ۴ خود معرفی نکرده اما شاهد افزایش فروش ۱.۴ میلیون عددی در سه ماهه منتهی به ماه سپتامبر بوده است. با این حال این مقدار رشد برای جلوگیری از افت سهم شیائومی از بازار کافی نبوده و سهم این شرکت از ۵.۲ درصد در سال گذشته به ۴.۹ درصد رسیده است.

با در نظر گرفتن تمامی گجت‌ها، حکمرانی سامسونگ قدرتمندتر شده و به ۲۱.۶ درصد می‌رسد که بسیار بیشتر از سهم ۹.۶ درصدی اپل است. مایکروسافت نیز با داشتن ۶.۳ درصد سهم از بازار جایگاه سوم را داشته و هواوی و ال‌جی در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

در زمینه‌ی سیستم‌های عامل نیز هر دوی اندروید و iOS سهم خود را از بلک‌بری و ویندوز فون گرفته و افزایش داده‌اند. اندروید همچنان محبوب‌ترین سیستم عامل است و ۸۴.۷ درصد بازار را در دست دارد. اپل و سیستم عامل آن با ۱۳.۱ درصد در جایگاه دوم قرار گرفته است. سهم مایکروسافت و ویندوز از بازار با ۱.۳ درصد کاهش به ۱.۷ درصد و سهم بلک‌بری نیز با ۰.۵ درصد کاهش به ۰.۳ درصد رسیده است.


ویدیو مرتبط :
‫60 ثانیه: عملکرد تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند در سه ماهه‌ی اول 2017‬‎