فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



سومین حرم اهلبیت (ع)در سالروز رحلت جانگداز نبی مکرم اسلام غرق در عزا و ماتم است


به گزارش خبرنگار ایرنا ، آستان قدسی حضرت احمد ابن موسی شاهچراغ(ع) در حالی که پرچم های سبز و سیاه آذین بسته شده است به عنوان کانون اصلی برگزاری مراسم سوگواری رحلت پیامبر اعظم (ص) میزبان هزاران نفر از دوستداران خاندان عصمت و طهارت است .
همچنین بسیاری از مرم شیراز امروز همزمان با بیست و هشتم ماه صفر سالروز رحلت نبی مکرم اسلام و به مناسبت شهادت دومین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت به ادای نذورات خود پرداخته اند .
مجالس روضه و مرثیه به همین مناسبت از شامگاه گذشته تا ظهر امروز در اغلب مساجد ، تکایا ، حسینیه ها و بقاع متبرک شیراز برپاست و محبان اهلبیت در سوگ آخرین فرستاده خداوند مویه می کنند.
با توجه به اینکه استان فارس در این ایام میزبان پیکر پاک پنج شهید هشت سال دفاع مقدس است و فضای استان فارس عطرآگین از حضور پربرکت این دلاوران شده، آیینی به مناسبت وداع با این شهدای گرانقدر، شب گذشته هجدهم آذرماه، همزمان با اقامه نماز مغرب و عشاء، در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برپا شد.
آیین وداع با شهدای دفاع مقدس، همزمان با مراسم ویژه بزرگداشت شهید محراب، حضرت آیت الله شهید سیدعبدالحسین دستغیب (ره)، در حرم مطهر حضرت 'شاهچراغ (ع) برگزار می شود.
مراسم تشییع پیکر پاک این شهدا، نیز امروز پنج شنبه، نوزدهم آذرماه، از حسینیه عاشقان ثارالله (ع)، آغاز می شود.
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله به دست پروردگار عالمیان پرورش یافت و در مدت رسالت و پیامبری به پیروزی‏های بزرگی دست ‏یافت ، حلم و بردباری رسول خدا ، مقاومت و ایستادگی ، رافت و محبت ، دوستی با مردم ، قلب سلیم و دهها و صدها صفت پسنیده دیگر تنها گوشه ای از شاخص های اخلاقی و معنوی پیامبر رحمت است که برای ما در آیین آسمانی اسلام به یادگار مانده است.
لغو امتیاز خواهی و برتری ‏جویی سفید بر سیاه ، مبارزه با نظام قبیلگی و قوم محوری ، رهانیدن ستمدیدگان از دست ظلم ستمگران و طاغوت‏ ، تثبیت و احیای حقوق از دست رفته‏ ی زنان ، فراخوانی مردم به کسب علم و دانش و دوری از فساد و فحشا ، پی ریزی پایه و شالوده‏ حکومت‏ بر اساس عقل ، منطق و درایت ‏به جای احساس و عاطفه بخشی از دستاوردهای دین مبین اسلام است که با نبوت حضرت محمد (ص) به دست آمد.
در یک کلام ، پیامبر بزرگ اسلام توانست مردمان خشن ، بی‏عاطفه و بی احساس شبه جزیره ی عربستان را پس از قرن‏ها فلاکت و بدبختی به عزت و سربلندی و نام ‏آوری برساند و گستره‏ حکومت اسلامی را از آن سرزمین خشک و سوزان تا عمق آفریقا و اروپای سر سبز و پردامنه امتداد بخشد .
6113/ 5054

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
شعرخوانی احمد نیکروز در سالروز رحلت نبی مکرم اسلام