فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



برای داشتن جامعه ای پیشرفته کتاب بخوانیم


به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا، علیرضا مختارپور روز دوشنبه در مراسم افتتاح مدرسه اینترنتی خواندن ، افزود: دست اندرکاران فرهنگی باید کتاب بخوانند و موضوعات ، عناوین خوب و مفید را به عموم مردم معرفی کنند.
وی با بیان اینکه کتاب خواندن مهارت و علم است ، اظهار داشت : در حال حاضر با وجود انواع وسایل الکترونیکی ، قشرهای مختلف مردم می توانند برای ارتقای علم و آگاهی خود کتاب را در هر جا و مکانی مطالعه کنند.
مختارپور به محتوای نامه مقام معظم رهبری به جوانان غرب اشاره کرد و ادامه داد: در بخشی از این نامه نکاتی بسیار قابل توجهی وجود دارد ، اینکه جهان غرب در طی قرون گذشته از تمدن اسلامی بسیار بهره برده و ایران که نقشی اساسی در تمدن دارد، میزبانی خوبی برای غربی ها کرده است .
دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور تصریح کرد: این مسئله مطرح می شود نسل جوان ما چقدر از گذشته تمدن غنی و شکوهمند ایران خبر دارد.
به گفته مختارپور ، بسیاری از جوانان واحدهای درسی را در دانشگاه می گذرانند و در ادارات استخدام می شوند ، اما علم و دانش آنان چندان افزایش نمی یابد زیرا کتاب نمی خوانند.
وی افزود:در دوران فعالیت در نهاد کتابخانه ها، چند اصل شامل اینکه از آخرین دستاوردهای علمی و تخصصی حوزه کاری استفاده کنیم،افزایش مهارت های حرفه ای کتابداری و برگزاری دوره های آموزشی را محور اساسی قرار داده ام.
دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در ادامه با اشاره به اینکه برخی افراد معتقدند در نشست های کتابخوان نمی توان در مدت زمان کم ، کتاب را معرفی کرد، گفت :اگر بتوانیم کتاب را در هفت دقیقه معرفی کنیم یک هنر است.
مختارپور تصریح کرد:همچنین نباید این توقع وجود داشته باشد اگر کتابخانه ای 50 هزار جلد کتاب دارد، کتابدار همه آنها را بخواند،کتابدار خوب فردی است که بدون اینکه همه کتاب را بخواند، بتواند یک معرفی خوب از آن ارائه کند.
فراهنگ **9022 ** 1569

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
چرا کتاب بخوانیم؟