اکوتوریسم/ دره فانتزی در آمریکا


اکوتوریسم/ دره فانتزی در آمریکابرترین ها/ طبیعت اطراف ما پر از عجایب دیدنی و جذاب و همواره بازدید از مکان‌های عجیب برای عموم مردم جالب بوده است. دره فانتزی در ایالت یوتا‌ آمریکا به دلیل شکل منحصر به فرد سنگ‌هایش نمونه بارزی از عجایب دنیای شگفت‌انگیز ما است. برای دانستن نحوه شکل‌گیری این دره با کجارو همراه باشید.
دره فانتزی در حدود ۴۰ کیلومتری جنوب ورنال، در شمال‌غرب ایالت یوتا آمریکا واقع شده است. این منطقه کوچک که در واقع دره‌ای عمیق و باریک نیست، با برخی از شکل‌های سنگی منحصر به فرد و با نام‌های توصیفی رنگارنگ مانند «جادوگر پرنده»، «مردی در حال فریاد زدن» و «سر موجود فضایی» پر شده است. این منطقه با نام‌های محلی «زمین بازی شیطان» و «گودال هادس» هم شناخته می‌شود. در افسانه‌های یونان باستان، هادس نام خدای دنیای مردگان است.
حدود ۳۸ تا ۵۰ میلیون سال پیش و در دوران زمین‌شناسی ائوسن، آبگیر اونیتا با دریاچه بزرگی به نام اونیتا پوشیده شده بود. دره فانتزی جایی در شرق دریاچه قرار گرفته و به مرور زمان با رسوباتی از مناطق اطراف، شن و ماسه روان، گل و لای و خاک رس‌های تبدیل شده به سنگ ماسه و شیل (سنگ رسوبی)، پر شد. با تجمع این سنگ‌ها مواد تشکیل‌دهنده آن‌ها دچار فرسایش شد. به دلیل میزان مختلف هوا‌زدگی، ماسه‌سنگ‌های با‌دوام‌تر باقی ماندند، در حالی که لای‌سنگ‌ و شیل‌ها که به آسانی هوا‌زده شده بودند، بر اثر جریان آب از بین رفتند و این مناظر دیدنی و جذاب به وجود آمدند.
شکل کنونی دره فانتزی در نهایت بر اثر هوا‌زدگی از بین رفته و پس از فرسایش دوباره تبدیل به شن شده و شکل‌های جدید به مانند خاک سطحی شسته شده، به وجود خواهد آمد. به دلیل شکل ظریف و شکننده سنگ‌ها، این منطقه به نام «مغازه‌ی چینی طبیعت» هم شناخته می‌شود.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: برترین ها


ویدیو مرتبط :
اکوتوریسم