ورود نخستین گروه تورهای گردشگری منطقه آزاد ارس به چابهار


سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و گردشگری منطقه آزاد چابهار گفت: براساس توافق‌نامه فی مابین مناطق آزاد کشور در خصوص تبادلات فرهنگی، گردشگری و امکان‌سنجی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گردشگری نخستین گروه گردشگری منطقه آزاد ارس وارد بندر ساحلی چابهار شدند تا از هوای مطبوع و بهاری در این فصل سال استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه سیستان و بلوچستان "نصیر بارک زهی" با اعلام مطلب بالا، بیان کرد: تعاملات در حوزه آشنایی فرهنگ‌ها، تبادل تجارب، منفعت جوامع محلی در زمینه درآمدزایی و اشتغالزایی از عوامل اصلی انعقاد این توافق‌نامه است.

وی اظهار کرد: این سازمان در صدد است با توسعه این همکاری‌ها و تعامل با گردشگری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور بتواند زمینه شناسایی فرصت‌های تفریحی و تاریخی به دیگر مناطق و مهم‌تر به کل کشور و حتی کشورهای هدف گردشگری این مناطق بسط و توسعه دهد.

وی افزود: در حالی که منطقه زیبا و کوهستانی ارس در این فصل از سال پوشیده از برف است، گردشگران ورودی از مبداء آن منطقه می‌توانند از جاذبه‌های خاص چابهار به خصوص اقلیم معتدل و نقاط دیدنی آن بازدید کنند.

بارک زهی گفت: نخستین تور تفریحی منطقه آزاد ارس شامل 40 گردشگر بوده و این برنامه‌ی تفریحی تا اوایل بهار سال جاری ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
مشاور املاک توسعه ارس - منطقه آزاد ارس