علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



جايزه بين المللي اخلاق در علم به دانشمند پاکستاني اعطا شد


  X  

تاریخ خبر : چهارشنبه 1394.08.13 - 21:07

جايزه بين المللي اخلاق در علم به دانشمند پاکستاني اعطا شد

بي باک/ مراسم اعطاي جايزه ابن سينا در مقر سازمان يونسکو با حضور محمد فرهادي وزير علوم، ايرينا بوکوا مدير کل سازمان يونسکو و سعد الله نصيري سرپرست کميسيون ملي يونسکو و نايب رئيس کميته بين‌المللي اخلاق زيستي يونسکو ( IBC) برگزار شد و اين جايزه به پروفسور زبتاخان شينواري از کشور پاکستان اعطا شد.
پروفسور زبتاخان شينواري، متخصص در حوزه کشاورزي و گياه‌شناسي، رئيس فرهنگستان علوم پاکستان و رئيس دپارتمان بيوتکنولوژي «قيدي اعظم» دانشگاه اسلام آباد است که وي خدمات شايسته‌اي را در مرکز ملي تحقيقات کشاورزي پاکستان و همچنين موزه تاريخ طبيعي اين کشور انجام داده و از استادان برجسته دانشگاه علم و تکنولوژي «کوهات» پاکستان است.
جايزه بين‌المللي ابن سينا که متولي آن جمهوري اسلامي ايران است، به يادبود آثار ارزشمند و گهربار ابوعلي سينا، دانشمند و فيلسوف قرن يازدهم که شهرت جهاني در حوزه پزشکي، فلسفه و اخلاق دارد، طراحي شده و هدف اصلي آن پيشبرد توجه به ارزش‌هاي اخلاقي در مطالعات علمي و پژوهشي است.
جايزه اخلاق در علم ابن‌سينا از سال ۲۰۰۲ در يونسکو پايه‌گذاري شده است و اين جايزه هر دو سال يکبار به افراد و گروه‌هايي که تحقيقات و فعاليت‌هاي شاخص و برجسته‌اي در زمينه اخلاق علمي و فناوري انجام داده‌ باشند، اعطا مي‌شود.

هدف از اعطاي اين جايزه نشان دادن اهميت اخلاق در علم، کمک به تفکر عميق درباره اين مسئله و جلب توجه محافل علمي، دانشمندان و افکار عمومي نسبت به آن است. اين جايزه به ويژه براي بزرگداشت دانشمندان جوان، کمک به شناسايي‌ و مطرح کردن‌ آنها در سطح بين‌المللي اعطا مي‌شود.
جايزه بين‌المللي ابن سينا شامل يک مدال طلاي ابن‌سينا، گواهي، ده هزار دلار و يک هفته سفر علمي به ايران است

نظر شما


ویدیو مرتبط :
جدیدترین سخنرانی استاد دانشمند با م استاد دانشمند اگه پول نداری،اخلاق داشته باش