سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



چرا پیاز گران شد؟ + نرخ انواع میوه


به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسین مهاجران افزود: پیاز در مناطقی مثل آذربایجان ( بناب و مراغه) و اصفهان تولید می شد  که در این مناطق برف آمده است و در شرایط سرما پیاز سالم می ماند.

وی ادامه داد: کشاورزان این مناطق به دلیل اینکه می توانند در سرما ، پیاز را انباری نگه دارند، وارد بازار نمی کنند.

مهاجران با اشاره به اینکه دلیل گرانی پیاز در بازار نگهداری کشاورزان است ،گفت : تا 20 روز آینده پیاز از چابهار و بندرعباس وارد بازار می شود و قیمت های بازار را متعادل می کند.

وی با اشاره به اینکه کشاورزان در نگهداری این پیازها اشتباه می کنند افزود: وقتی پیاز نو وارد بازار می شود دیگر مردم پیازهای کهنه را خریداری نمی کنند و این کشاورزان خودشان ضرر می کنند.

مهاجران قیمت پیاز بازار را هزار و 800 تا 2 هزار تومان در هر کیلوگرم اعلام کرد.

حسین مهاجران همچنین درباره گرانی قیمت گوجه افزود : با ورود محصول گوجه فرنگی های چابهار و بوشهر به تدریج قیمت ها متعادل می شود.

وی افزود: بعد از ورود این گوجه فرنگی ها به بازار میزان عرضه و تقاضا قیمت آن را مشخص می کند.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی قیمت گوجه فرنگی گلخانه ای در بازار  را 4 هزار تومان و گوجه فرنگی بوته ای را 2 هزار و 800 تا 3 هزار تومان اعلام کرد.

وی همچنین از کاهش 5 درصدی قیمت پرتقال و افزایش 10 درصدی قیمت نارنگی خبر داد و گفت:بعد از شب یلدا قیمت پرتقال 5 درصد کاهش داشته و قیمت هر کیلوگرم پرتقال جنوب 5 هزار و 500 تومان ، پرتقال رسمی 2 هزار و 500 تومان و پرتقال شمال بین 1500 تا 3 هزار تومان است.

مهاجران درباره افزایش 10 درصدی قیمت نارنگی نیز گفت: نارنگی ساری که در بازار موجود بود تمام شده است و از این به بعد نارنگی بندرعباس که بسیار مرغوب است وارد بازار می شود.

وی افزود: نارنگی بندرعباس در حال حاضر با قیمت 8 هزار تومان در بازار عرضه می شود.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی گفت : قیمت هر کیلوگرم موز 2 هزار و 800 تا 3 هزار تومان ، کیوی هزار و 500 تا 3 هزار تومان ، خرمالو 4 هزار و تا 7 هزار تومان ، گریپ فروت قرمز 3 هزار و 500 تومان ، انار 2 هزار تا 5 هزار تومان ، خیار بوته ای 3 هزار و 500 تومان ، خیار درختی 3 هزار تومان و سیب زمینی 650 تا هزار و 100 تومان است.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
گزارش سرنخی که گران شدن نرخ خودرو