سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مرغ و تخم مرغ در صدر افزایش قیمت‌ها


عمده کالاهای خوراکی در هفته‌های آخر سال در مقایسه با هفته مشابه سال گذشته با افزایش قیمت همراه شد، اما نسبت به هفته اول اسفندماه تغییرات قیمتی مرغ و تخم مرغ از سایر گروه ها بیشتر بوده است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، در هفته منتهی به 14 اسفندماه ،قیمت لبنیات، برنج ، حبوبات، قند و شکر و روغن نباتی در قیاس با هفته ماقبل ثابت بوده است. تخم مرغ و سبزی ارزان شده اما چای، گوشت قرمز و گوشت مرغ با افزایش قیمت همراه بوده‌اند.

بنا برگزارش بانک مرکزی، در مقایسه تغییرات قیمتی سالانه ، حدود 9 قلم کالا با افزایش قیمت همراه شده اند که در این بین رشد 9.5 درصدی میوه های تازه و 6.8 درصدی گوشت مرغ قابل توجه است. بیشترین کاهش سالانه مربوط به تخم مرغ با 13.1 درصد گزارش شد.

در هفته مورد بررسی در گروه لبنیات قیمت تمام اقلام ثابت بود. تخم‌مرغ 6.7 درصد ارزان شده و شانه‌ای 8500 تا 12 هزار و 500 تومان فروش رفت.

همچنین در گروه برنج قیمت تمام اقلام بدون تغییر مانده است. میوه‌ها و سبزی‌های تازه نیز هر کدام به ترتیب 1.4 درصد گران و ارزان شد.

گوشت مرغ 4.1 درصد در هفته گذشته نسبت به هفته ماقبل گران شد و حدود 6100 تومان در سطح شهر فروش رفت. گوشت قرمز که حدود 0.1 درصد گران شده 37 هزار و 300 تومان برای گوشت گوسفند و 36 هزار و 700 تومان برای گوشت گاو و گوساله قیمت خورده است.

در هفته مورد بررسی بهای قند، شکر و انواع روغن نباتی بدون تغییر بوده است. قیمت چای خارجی معادل 0.1 درصد افزایش داشت.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
نارضایتی و واکنش مردم به افزایش شدید قیمت تخم مرغ