جریمه 37 میلیون تومانی برای دو آژانس هواپیمایی


دو آژانس هواپیمایی به علت نحوه فروش بلیت عتبات عالیات 37 میلیون تومان جریمه شدند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در خصوص پیگیری شکایت های مردمی در خصوص نحوه فروش بلیت عتبات برای ایام اربعین حسینی دو آژرانس هواپیمایی در مجموع 37 میلیون تومان جریمه شد و اخطار پلمپ دریافت کردند.

در ادامه نظارت های مجلس، سازمان‌های هواپیمایی کشوری، تعزیرات حکومتی، حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان و همچنین پلیس نظارت بر اماکن عمومی و به دنبال شکایت‌های مردمی در خصوص فروش بلیت خارج از قیمت مصوب به وسیله آژانس هایی که در فهرست مراجع 28 گانه فروش که از سوی انجمن شرکت های هواپیمایی و سازمان هواپیمایی کشور برای فروش بلیت عتبات در ایام اربعین معرفی شده بودند بازدیدها و بازرسی های سرزده ای با حضور نماینده نهادهای مذکور و گروه خبری صدا و سیما صورت گرفت که تخلفات دو آژانس هواپیمایی در میرداماد و میرزای شیرازی احراز شد.

در این بازرسی ها مشخص شد آژانسی که در منطقه میرداماد به وسیله یک واسطه اقدام به فروش حدود 60 بلیت به مقصد تهران-نجف کرده است دارای مجوز بند quotation mark ب quotation mark بوده است و نام و نشان آن نیز جزء فهرست مراجع فروش 28 گانه نبوده است.

در عین حال آژانس هواپیمایی که در خیابان میرزای شیرازی به فروش بلیت رفت تهران - نجف با قیمت یک میلیون و دویست هزار تومان اقدام کرده بود نیز مجوز فعالیت نداشته و مجوز آن در شهریور ماه امسال تعلیق شده است.

پس از احراز تخلف، با کارشناسی مراجع و نهادهای حاضر در محل، سازمان تعزیرات حکومتی این دو آژانس را در مجموع 37 میلیون تومان جریمه کرد به علاوه اینکه از سوی سازمان اماکن نیز اخطار پلمپ دریافت کرده و همچنین سازمان هواپیمایی کشور نیز از طریق بازرسی خود و همچنین تشکیل پرونده در خصوص این مراکز تصمیم لازم را خواهند گرفت.


ویدیو مرتبط :
آژانس هواپیمایی | آژانس مسافرتی فارا گشت کوروش کبیر