ذخیره سریع فایل‌های جدید در آفیس


کاربرانی که استفاده از نسخه‌های قدیمی مجموعه آفیس را تجربه کرده‌اند به‌خوبی می‌دانند در آن نسخه‌ها، نرم‌افزار آفیس به‌طور خودکار تشخیص می‌داد فایل از قبل روی رایانه ذخیره شده یا یک فایل جدید است و در صورتی‌که فایل از نوع جدید تشخیص داده می‌شد با انتخاب گزینه‌ Save یا فشار کلیدهای میانبر Ctrl+S، پنجره‌ انتخاب محل ذخیره‌سازی و نام فایل بدون نیاز به طی مراحل مختلف برای کاربر به‌نمایش در می‌آمد.

یکی از تغییراتی که در نسخه‌های جدید مجموعه نرم‌افزاری آفیس همچون اکسل، Word و پاورپوینت مشاهده می‌شود طی مراحل مختلف برای ذخیره‌سازی فایل‌هایی است که به‌تازگی ایجاد شده‌اند.

تصویر ذخیره سریع فایل‌های جدید در آفیس

به عبارت دیگر هنگامی که شما وارد هریک از این برنامه‌ها شده و فایلی را ایجاد می‌کنید و قصد دارید آن را ذخیره کنید، ‌باید صفحات مختلفی را طی کنید تا بتوانید به پنجره‌ همیشگی ذخیره با نام جدید (Save as) دسترسی یابید تا پس از مشخص کردن نام و محل ذخیره‌سازی فایل، آن را ذخیره کنید.

کاربرانی که استفاده از نسخه‌های قدیمی مجموعه آفیس را تجربه کرده‌اند به‌خوبی می‌دانند در آن نسخه‌ها، نرم‌افزار آفیس به‌طور خودکار تشخیص می‌داد فایل از قبل روی رایانه ذخیره شده یا یک فایل جدید است و در صورتی‌که فایل از نوع جدید تشخیص داده می‌شد با انتخاب گزینه‌ Save یا فشار کلیدهای میانبر Ctrl+S، پنجره‌ انتخاب محل ذخیره‌سازی و نام فایل بدون نیاز به طی مراحل مختلف برای کاربر به‌نمایش در می‌آمد.

چنانچه به دنبال فعال کردن مجدد این قابلیت و روشی برای رهایی از طی مراحل مختلف هنگام ذخیره‌سازی فایل‌های جدید در مجموعه آفیس هستید، استفاده از ترفند زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

1 ـ هر یک از برنامه‌های مجموعه نرم‌افزاری آفیس را که قصد دارید تغییرات روی آن اعمال شود، اجرا کنید.

2 ـ از بالا سمت راست روی منوی File کلیک کنید. چنانچه تب‌های بالا را مشاهده نمی‌کنید ممکن است ریبون در حالت پنهان باشد.

روی آیکون کوچکی که کنار دکمه کمینه یا زیر آن قرار گرفته است کلیک کرده و Show Tabs را انتخاب کنید تا ریبون تب‌ها به‌نمایش درآید.

3 ـ از منوی به‌نمایش درآمده روی Options کلیک کرده و در ستون سمت چپ پنجره‌ به‌نمایش درآمده گزینه‌ Save را انتخاب کنید.

4 ـ در ستون سمت راست گزینه‌ Don’t show the Backstage when opening or saving files را پیدا کرده و علامت چک‌مارک کنار آن را فعال کنید.

5 ـ از حالا به بعد هرگاه فایل جدیدی را در برنامه موردنظر ایجاد کنید و کلیدهای میانبر Ctrl+S را فشار دهید، بدون مشاهده مراحل اضافه به پنجره انتخاب نام و محل ذخیره‌سازی هدایت خواهید شد.

منبع: جام جم کلیک


ویدیو مرتبط :
آموزش بازیابی فایل آفیس ورد 2013 تایپ ذخیره نشده