ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



مأموریت فدراسیون جهانی به کنفدراسیون والیبال آسیا


به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت فدراسیون والیبال، نشست کمیته مسابقات کنفدراسیون والیبال آسیا شب گذشته در مقر این کنفدراسیون در تایلند برگزار شد. یکی از مهم‌ترین محورهای این نشست برگزاری مسابقات انتخابی قهرمانی جهانی در قاره آسیا بود.

مسابقات والیبال قهرمانی جهان در سال 2018 برگزار می‌شود و  FIVB مأموریت جدیدی به AVC داده مبنی بر اینکه از این پس باید مسابقات انتخابی این پیکارها نیز در قاره آسیا برگزار شود.

آسیا چهار سهمیه در مسابقات والیبال قهرمانی جهان دارد و 23 کشور برای حضور در مسابقات انتخابی اعلام آمادگی کردند که 9 تیم از آسیای میانه، چهار تیم از اقیانوسیه، پنج تیم از شرق آسیا، دو تیم از غرب آسیا و سه تیم از جنوب شرقی آسیا هستند.

پیشنهاد مطرح شده در کمیته مسابقات این بود که این چهار سهمیه این‌گونه انتخاب شود که از 23 تیم، پنج تیم ایران، استرالیا، ژاپن، کره جنوبی و چین که از برترین تیم‌های آسیا هستند به همراه پنج تیم برتری که پس از رقابت مقدماتی آسیا انتخاب می‌شوند (10 تیم) به دو گروه تقسیم شوند که یک گروه پنج تیمی به میزبانی ایران (گروه A) و پنج تیم هم به میزبانی استرالیا (گروه B) که دو تیم برتر رنکینگ جهانی سال گذشته هستند، با هم به رقابت بپردازند.

تیم ژاپن (تیم دوم رنکینگ جهان در آسیا) در گروه B به میزبانی استرالیا و تیم چین (به عنوان سوم رنکینگ جهان در آسیا) در گروه A به میزبانی ایران قرار می‌گیرند. دیگر کشورها به همین ترتیب بر اساس رتبه و به صورت یکی در میان در دو گروه تقسیم می‌شوند.

مسابقات انتخابی جهان باید قبل از 15 اکتبر سال 2017 (هفتم آبان ماه سال 1396) برگزار و 4 سهمیه آسیا مشخص شود.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
توطئه سیاسی فدراسیون جهانی والیبال علیه والیبال ایران