سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



باورهای غلط درباره هپاتیت سی


سلامت نیوز: هپاتیت سی یک ویروس است که باعث التهاب کبد می‌شود. شایع‌ترین فرم آن، هپاتیت آ، هپاتیت ب و هپاتیت سی است. ویروس هپاتیت سی متفاوت از دو نوع دیگر است و می‌تواند از یک عفونت حاد بعد از شروع به عفونت مزمن تبدیل شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامانه به نقل از 3.2 میلیون نفر در آمریکا دچار هپاتیت سی با عفونت مزمن هستند.

برخی تصور می‌کنند که این بیماری مخصوص سنین بالا است در حالی که هپاتیت محدودیت سنی ندارد.

همچنین باور اشتباه دیگر این است که اگر از مواد مخدر تزریقی استفاده نکنیم به هپاتیت مبتلا نمی‌شویم. اگرچه سابقه تزریق این مواد در ابتلا به هپاتیت مؤثر است اما دریافت محصولات خونی آلوده نیز می‌تواند بیماری را انتقال دهد. همچنین مسواک یا تیغ مشترک، رابطه جنسی محافظت نشده و نوزادان متولد شده از مادران آلوده نیز می‌توانند بیماری را انتقال دهند.

نباید تصور کرد که علائم این بیماری همیشه خود را نشان می‌دهند. هپاتیت سی اغلب یک اپیدمی خاموش است و بیماران می‌توانند چند دهه بدون علامت زندگی کنند.

تصور غلط دیگر این است که زنانی که مبتلا به این بیماری هستند، نمی‌توانند به نوزاد خود شیر دهند. در حالی که هیچ دلیلی برای این اجتناب وجود ندارد.


ویدیو مرتبط :
باورهای رایج غلط درباره صبحانه و اهمیت آن