سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



حوادث/ دوستی در شبکه های اجتماعی دختر جوان را به کام مرگ کشاند


خراسان/ دختر جوانی که با ثبت نام در یکی از سایت های همسریابی طعمه مرد حیله گر شده و به سوی آشنایی در شبکه های اجتماعی کشانده شده بود پس از انتشار تصاویر خصوصی اش توسط مرد شیاد، دست به خودکشی زد و به زندگی خود پایان داد.

این در حالی است که مدتی بعد از وقوع این حادثه تلخ، پدر و مادر دختر جوان با طرح شکایتی در پلیس فتا خواستار پیگیری ماجرای مرگ دخترشان شده اند.

مادر این دختر با مراجعه به پلیس فتای خراسان رضوی گفت: فرد ناشناسی تصاویر شخصی دخترم را در فضای مجازی منتشر کرد که این اقدام وی موجب مرگ دخترم شده است. با توجه به اهمیت موضوع، کارآگاهان پلیس فتا رسیدگی به این پرونده را در دستور کار قرار دادند و بدین ترتیب عملیات اطلاعاتی و رصد فضای مجازی برای جمع آوری اسناد و مدارک درباره این ماجرا آغاز شد. فرمانده انتظامی خراسان رضوی با تایید این مطلب و در شرح این پرونده گفت: با اعلام شکایت زن میانسال، کارشناسان پلیس فتا به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می داد جوان 22 ساله ای که متاهل و دارای فرزند است تصاویر دختر جوان را در شبکه های اجتماعی منتشر کرده است.

سردار بهمن امیری مقدم افزود: متهم این پرونده که در یکی از شرکت های فعال در زمینه برق مشغول به کار بود و تحصیلات دیپلم داشت زیر چتر اطلاعاتی قرار گرفت و با صدور دستور قضایی بازداشت شد. مقام ارشد انتظامی خراسان رضوی تصریح کرد: متهم در بازجویی ها عنوان کرد: «با دیدن سایت همسریابی در فضای مجازی من هم با آن که متاهل بودم و قصد و نیتی برای ازدواج نداشتم تصمیم گرفتم برای شوخی و خنده در این سایت ثبت نام کنم که در همین اثنا با دختر جوانی که او نیز در این سایت ثبت نام کرده بود آشنا شدم. رئیس پلیس خراسان رضوی اضافه کرد: متهم پس از آن که با دختر مذکور آشنا می شود او را ترغیب می کند تا برای آشنایی بیشتر وارد شبکه های اجتماعی شود و از این طریق عکس هایی از دختر جوان را به دست می آورد اما پس از آن دختر 24 ساله از قصد و نیت مرد حیله گر آگاه می شود، ارتباط خود را با وی قطع می کند و به او پاسخ منفی می دهد ولی همین موضوع دستاویزی برای تهدید دختر جوان قرار می گیرد و متهم پس از تهدید وی، تصاویر و عکس های خصوصی او را در فضای مجازی منتشر می کند.

سردار امیری مقدم ادامه داد: دختر جوان که با مشاهده عکس ها در شرایط روحی بدی قرار می گیرد و دچار فشارهای عصبی می شود در نهایت با اقدام به خودکشی به زندگی خود پایان می دهد. این مقام انتظامی همچنین به خانواده ها و دختران جوان توصیه کرد: همواره شیادان، کلاهبرداران و مجرمان چهره واقعی خود را در فضای مجازی پنهان می کنند تا به خواسته های شوم خود برسند بنابراین شهروندان باید هوشیار باشند و هیچ گاه موضوعات، تصاویر و مسائل شخصی خود را در دنیای دروغین مطرح نکنند. وی همچنین به افرادی که با سوء نیت های خاص در فضای مجازی در پی ارتکاب جرم هستند نیز هشدار داد، هر نوع تصویر و یا مطلبی در فضای مجازی قابل پیگیری و رصد اطلاعاتی است و پلیس فتا با تجهیزات و فناوری های نوینی که در اختیار دارد همواره سایت ها و شبکه های اجتماعی را مورد بررسی های دقیق قرار می دهد بنابراین مجرمان تصور نکنند که اقدام آن ها در این فضا پنهان می ماند و کسی نمی تواند آن ها را شناسایی کند.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
سیلی که چند نفر را به کام مرگ کشاند!!!!!