سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



بازی CoD: Black Ops 3 هم به سرنوشت بتمن دچار شد؛ امان از نرخ فریم!


بازی CoD: Black Ops 3 هم به سرنوشت بتمن دچار شد؛ امان از نرخ فریم!

مجله سخت افزار/ جدید ترین نسخه از سری Call of Duty یا همان بازی Call of Duty: Black Ops 3 اکنون حدود دو روز است که در سر تا سر جهان منتشر شده و بسیاری از مشتاقان این بازی حتماً تا کنون نسبت به تهیه ی آن اقدام کرده اند. سری Call of Duty اکنون چند سالی است که امید شماره یک هواداران شوتر های نظامی اول شخص (خصوصاً آنلاین بازان و در راس آن ها کنسول داران) به شمار می رود و هواداران این بازی بر روی پلتفرم های مختلف هر سال با امیدواری فراوانی به انتظار انتشار نسخه ای جدید از این بازی می نشینند. اما با توجه به رویداد های دو روز اخیر می توان گفت که بازی Call of Duty: Black Ops 3 امید بسیاری از هواداران این نسخه از سری CoD را نا امید کرده است.

طی یکی دو روز اخیر، با آغاز روند انتشار بازی Call of Duty: Black Ops 3 در سطح جهان شاهد اعتراض های فراوان بسیاری از دارندگان نسخه ی PC این بازی بوده ایم. به نظر می رسد که برخی دارندگان نسخه ی PC این بازی از مشکلات فراوانی در اجرای اثر محبوب خود رنج می برند. شایع ترین مشکلی که تا این لحظه از نسخه ی PC بازی Call of Duty: Black Ops 3 گزارش شده است به افت شدید سرعت فریم این بازی در برخی سکانس های آن مربوط می شود که لذت یک بازی روان را از بسیاری از دارندگان نسخه ی PC این اثر گرفته است.

علاوه بر آن مواردی نظیر لگ های بسیار شدید در بخش چند نفره ی این بازی در کنار فریز شدن یا مواجه گردیدن با صفحه ای سیاه و کرش کردن ناگهانی این اثر نیز از جمله مشکلات دیگری است که دارندگان نسخه ی PC بازی Call of Duty: Black Ops 3 به شکایت از آن پرداخته اند. حتی در مواردی روبرو شدن با صفحه ی آبی مرگ معروف نیز در هنگام تجربه کردن این اثر گزارش شده است که در نوع خود واقعاً عجیب به نظر می رسد. گفتنی است که شدت مشکلات فنی و تکنیکی مذکور تا آن حدی بوده که بسیاری از دارندگان نسخه ی PC بازی Call of Duty: Black Ops 3 به اعتراض گسترده در شبکه ی استیم دست زده و حتی تعدادی از آن ها تقاضای باز پس گیری این بازی و دریافت پول پرداخت شده ی خود را داشته اند. البته در کنار این افراد معترض، برخی از گیمر ها هم اعلام کرده اند که هیچ مشکلی از لحاظ اجرای روان این بازی بر روی سیستم کامپیوتری خود ندارند اما در تجربه کردن آنلاین بخش چند نفره ی این بازی با مشکلاتی مواجه هستند.

البته مشکلات حاد بازی Call of Duty: Black Ops 3 تنها به نسخه ی PC این اثر محدود نمی شود و در این میان بسیاری از کاربران پلتفرم های دیگر این بازی نیز اعتراضاتی را در این زمینه ابراز داشته اند. البته دارندگان نسخه های کنسولی بازی Call of Duty: Black Ops 3 هیچ مشکلی با نرخ فریم این بازی ندارند و در تجربه ی خود از این اثر با باگ های تکنیکی یا فنی مواجه نیستند. بلکه عمده مشکل آن ها با این بازی به تجربه کردن بخش آنلاین این اثر مربوط می شود.

به عنوان مثال بسیاری از گیمر های ساکن در امریکای شمالی با مشکل عجیبی در پیدا کردن سرور های آنلاین بازی Call of Duty: Black Ops 3 مواجه بوده اند. به این ترتیب که در هنگام اتصال به بخش آنلاین در صد پیشرفت اتصال به سرور های این اثر بر روی عدد 60 ثابت مانده و همان گونه فریز می شود. سوای آن بسیاری از دارندگان دو کنسول Xbox 360 و PS3 نیز این شکایت را مطرح کرده اند که نسخه های نسل هفتمی این بازی که تنها محتوای بخش چند نفره و آنلاین را در دل خود جای داده و از کمپین داستانی آفلاین محروم هستند، در عمل بی استفاده مانده اند؛ چرا که این نسخه ها مشکلات عدیده ای را در یافتن سرور های آنلاین دارند و گاه گیمر ها برای ورود به میدان نبرد و تجربه کردن بخش آنلاین این اثر، باید حدود یک ساعت منتظر بمانند!

در این میان مشکلاتی نظیر پرتاب شدن ناگهانی و بی دلیل از درون سرور های این بازی به بیرون نیز در میان دارندگان نسخه های کنسولی نسل هفتم و هشتم بسیار شایع به نظر می رسد. اما مشکل مشخصی که در این میان وجود دارد، به نسخه ی کنسول Xbox One این بازی مربوط می شود. به این ترتیب که دارندگان نسخه ی Xbox One از بازی Call of Duty: Black Ops 3 قادر به دانلود کردن دو نقشه ی Nuk3town از بخش چند نفره و همچنین نقشه ی Giant از بخش زامبی این بازی که در واقع محتوا هایی جایزه ای برای پیش خرید نسخه ی ویژه ی این بازی محسوب می شدند، نیستند.

در این میان ناشر بازی Call of Duty: Black Ops 3 یعنی شرکت اکتیویژن به تایید برخی از مشکلات فنی موجود در این بازی پرداخته است. به عنوان مثال آن ها مشکل عدم دانلود شدن دو نقشه ی مذکور در نسخه ی Xbox One این بازی را تایید کرده و اعلام کرده اند که در صدد رفع آن هستند. البته اعضای اکتیویژن به دارندگان این نسخه از بازی پیشنهاد کرده اند که حتماً پیش از تجربه ی این اثر به آپدیت کنسول های خود بپردازند تا با تجربه ای بی درد سر تر روبرو شوند.

البته پیشنهاد عجیب دیگر مطرح شده از سوی سران اکتیویژن به گیمر ها این بوده است که در هنگام مواجه شدن با چنین مشکلاتی به ریست کردن (راه اندازی دوباره) کنسول خود بپردازند تا بلکه این مشکلات حل شود! با این حال تعدادی از اعضای تیم پشتیبانی اکتیویژن تاکید کرده اند که آن ها در عین تلاش برای برطرف کردن مشکلات مربوط به نسخه های نسل حاضر، به نسخه های نسل پیشین بازی Call of Duty: Black Ops 3 نیز توجه ویژه ای دارند و قطعاً گرفتاری دارندگان نسخه های نسل هفتمی این بازی را هم رفع خواهند کرد. در این میان شاید مبهم ترین بخش قضیه مشکلات مربوط به پلتفرم PC باشد.

هنوز هیچ مشخص نیست که آیا مشکلات مربوط به نسخه ی PC بازی Call of Duty: Black Ops 3 که از سایر پلتفرم ها بیشتر و حاد تر هم به نظر می رسد، آیا با انتشار پچ های فیکس کننده یا آپدیت درایور های گرافیکی حل خواهد شد یا این که اعضای اکتیویژن باید به فکر اقدام جدی تری در این زمینه باشند. تا کنون آن چه از میان برخی صحبت های سازندگان بازی Call of Duty: Black Ops 3 یعنی اعضای استودیو Treyarch به گوش رسیده است این نکته بوده که به نظر می رسد بازی Call of Duty: Black Ops 3 با پردازنده های مدل i5 مشکل دارد و مواردی نظیر افت سرعت فریم این بازی نیز مربوط به همین بخش از قضیه می شود. در عین حال سازندگان بازی Call of Duty: Black Ops 3 تاکید کرده اند که در حال بررسی این مشکل و در جستجوی رسیدن به یک راه حل نهایی برای از میان برداشتن آن هستند.

آن ها همچنین توصیه کرده اند که دارندگان نسخه ی PC این اثر می توانند با مراجعه به محل نصب این بازی بر روی سیستم کامپیوتری خود، فایل config.ini را یافته و در محتوای درون آن پارامتر WorkerThreads = 4 را به WorkerThreads = 2 تغییر دهند تا بلکه برخی از مشکلاتشان حل شود. به هر حال امیدواریم که ناشر و سازندگان بازی Call of Duty: Black Ops 3 بتوانند خیلی زود راه حلی همه جانبه برای مشکلات مختلف این بازی بر روی تمامی پلتفرم های موجود بیابند تا علاقمندان این اثر بتوانند هر چه زودتر بازی محبوب خود را بدون هیچ اشکالی بر روی هر پلتفرمی که به آن علاقمند هستند تجربه کنند. خصوصاً دارندگان پلتفرم PC که پیش از این با مشکلات عجیب و غریب موجود در بازی Batman Arkham Knight دست به گریبان بوده اند و از حل نشده باقی ماندن بسیاری از آن ها رنج فراوانی کشیده اند.

آیا شما هم جزو علاقمندان بازی Call of Duty: Black Ops 3 هستید؟ اگر ظرف دو روز اخیر این بازی را بر روی کنسول خانگی یا کامپیوتر شخصی خود تجربه کرده اید می توانید تجربیات خود را همین جا با ما در میان بگذارید.


ویدیو مرتبط :
بازی COD Black Ops 2