نبرد 60 تیم خارجی و 8 تیم داخلی در تور جهانی والیبال ساحلی کیش


دبیر سازمان والیبال ساحلی با اشاره به میزبانی ایران از مسابقات تور جهانی گفت: میزبانی این مسابقات بستر مناسبی را برای پیشرفت فراهم می‌کند. ما از هشت تیم داخلی برای این مسابقات دعوت کردیم تا در کنار از 60 تیم خارجی تجربه کسب کنند.

کسری غفوری در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: ما برای توسعه والیبال ساحلی نیاز داریم که زیرساخت‌ها را فراهم کنیم. باور داریم که بچه های ایران می‌توانند در آسیا و دنیا حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشند. باید بستری آماده می کردیم که مربی‌ها و بازیکنان ایرانی بتوانند پیشرفت کنند. در همین راستا اهمیت تور جهانی والیبال را احساس کردیم. به هر حال در سال‌های گذشته سرعت فزاینده والیبال سالنی باعث شد که والیبال ساحلی به نوعی کمتر دیده شود. به همین جهت تصمیم گرفتیم که همسو با پیشرفت والیبال سالنی حرکت کنیم و به آنها برسیم و حتی با سرعت بیشتری پیشرفت کنیم که گذشته را جبران کنیم.

وی افزود: میزبانی تور جهانی برای والیبال ایران بسیار اتفاق بزرگی است. ما فقط چهار ماه برای آماده شدن زمان داشتیم. همچنین برای آمادگی زیرساختها برای هماهنگی فدراسیون جهانی فرصت مناسبی نداشتیم. اما از روز 2 آبان ماه با مدیر عامل منطقه آزاد کیش جلسه گذاشتیم و در خصوص برگزاری تور جهانی در کیش برنامه ریزی کردیم. انصافا تیم نظارتی منطقه آزاد کیش تا اینجا سنگ تمام گذاشته و در کنار سازمان والیبال ساحلی هر ‌چه در توانشان بود را انجام دادند.

دبیر کمیته والیبال ساحلی خاطر نشان کرد: حدود 60 تیم از کشورهای مختلف جهان در بهترین هتل کیش اقامت می‌کنند. ما دو تیم ملی در این مسابقات داریم. تیم ملی "الف" رحمان رئوفی و بهمن سالمی هستند و در تیم ملی "ب" صابر هوشند و عباس پورعسگری حضور دارند. اما هشت تیم داخلی را برای این مسابقات دعوت کردیم تا در کنار 60 تیم خارجی تجربه کسب کنند. تیم‌های مختلفی از کشور‌های آمریکا، ونزوئلا، لهستان، قزاقستان، ایتالیا، نروژ استونی، قطر، کانادا، انگلستان، لیتوانی و ژاپن در این مسابقات حضور خواهند داشت.

غفوری درباره حذب سرمربی جدید والیبال ساحلی نیز گفت: با حضور همه ساله در تورهای جهانی، به تدریج فکر بازیکنان ما بزرگ شد. برای آمادگی حضور در یک مسابقه جهانی به این نتیجه رسیدیم که نیاز است یک مربی در کلاس جهانی کنار تیم ملی حضور داشته باشد. پنج مربی را بررسی کردیم. دو مربی از ایتالیا و دومربی از برزیل و یک مربی از هلند را بررسی کردیم. با توجه به رزومه بارگوسا ملقب به کیودی در نهایت درباره او به جمع‌بندی رسیدیم. باتوجه به سابقه و رزومه خوبی که او داشته و در چندین کشور به عنوان سرمربی و مربی در تیم‌های اروپایی و آسیایی کار کرده است، مناسب‌ترین گزینه برای ما بود.

وی ادامه داد: خود من در تور جهانی بازیکنان او را زیر نظر داشتم به همین جهت با او وارد مذاکره شدم. همناطور که می‌دانید مربیانی که کلاس جهانی دارند، خیلی سخت برای مدت کوتاه با یک تیم همکاری می کنند. به هر حال ایشان را متقاعد کردیم که به صورت آزمایشی کنار تیم ما باشد. دنبال این نیستم که مربی را فقط برای تیم بزرگسال بیاورم بلکه نیم نگاهی هم به تیم ملی پایه داریم. چنانچه مربی از نظر فنی تائید شود با وی در تیم ملی نوجوانان و جوانان هم کار می‌کنیم. در کنار او هم پرویز فرخی که سال‌ها به عنوان یک والیبالی مورد تائید جامعه ما بوده فعالیت خواهد کرد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
صعود تیم ملی والیبال به جمع 6 تیم برتر جام جهانی