سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



میزان تولید نفت ایران در 6 فصل به روایت یک نمودار


میزان تولید نفت ایران در 6 فصل به روایت یک نموداراقتصاد نیوز/ نگاهی به آمار تولید نفت نشان از کاهش تولید نفت ایران در یک بازه زمانی یک ساله از بهار سال گذشته تا بهار امسال دارد.

ایران برای اضافه کردن نفت خود به بازار، برنامه‌های تازه‌ای دارد. افزایش صادرات، یکی از برنامه‌های اصلی ایران است و برای این کار، باید به تولید خود اضافه کند.

با این حال، نگاهی به نوسانات تولید نفت در یک دوره یک ساله (بهار سال گذشته تا بهار امسال) نشان از افت تولید نفت ایران دارد؛ به گونه‌ای که میزان تولید نفت در فصل زمستان 92 بیشترین میزان یعنی 3.26 میلیون بشکه بوده است. این در حالی است که تولید نفت در بهار امسال به سه میلیون بشکه کاهش یافته است.

در عین حال، مقایسه بهار امسال با بهار 93 نیز حاکی از همین کاهش تولید است، به طوری که میزان تولید نفت در بهار 93 از 3.21 میلیون بشکه به سه میلیون بشکه در بهار امسال رسیده است.

تولید نفت از زمستان سال 92 تاکنون تنها در یک بازه زمانی افزایش داشته که مربوط به زمستان سال گذشته است. در این بازه زمانی میزان تولید نفت با یک نوسان اندک از سه میلیون بشکه به 3.01 میلیون بشکه رسید که افزایش 10 هزار بشکه‌ای را نشان می‌دهد.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: اقتصاد نیوز


ویدیو مرتبط :
افزایش ظرفیت تولید نفت ایران