فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



دانش‌آموزان در «سینما مدرسه» به تماشای فیلم‌های عمار می‌نشینند


به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مجید امیری یکی از اکران کنندگان مردمی جشنواره عمار می‌گوید: از سال قبل، با نصب ویدیوپروژکتور در نمازخانه مدرسه، برنامه‌های مختلفی را با استفاده از آن برای دانش آموزان برگزار کردیم. زمانی که خودم دانش آموز بودم با استفاده از آپارات برای ما در مدرسه فیلم پخش می‌کردند، با توجه به این موضوع و فراهم بودن امکانات و نیز در اختیار داشتن فیلم‌های جشنواره عمار، ایده نمایش فیلم در نمازخانه مدرسه به فکرم رسید.

این اکران کننده افزود: بعد از هماهنگی با مسئولان مدرسه، برای حساس کردن دانش آموزان بنری که حکایت از خبر خاصی داشت طراحی و نصب کردیم، بعد از این که فضا آماده شده بود، بنر اصلی برنامه را با عنوان «سینما مدرسه» نصب کردیم. محیط نمازخانه را هم مثل فضای سینما ایجاد کرده بودیم و برای اولین اکران انیمیشن «نبرد خلیج فارس» را اطلاع رسانی کردیم.

وی ادامه داد: در ابتدا می‌خواستیم بلیط فروشی داشته باشیم ولی تا این موضوع از طریق مسئولان مدرسه به‌طور قانونی درآید، به‌طور تشویقی و با همکاری معلمان مدرسه، بلیط‌های برنامه را به‌طور رایگان در اختیار دانش آموزان برگزیده اخلاقی، درسی و پرورشی قرار دادیم که با استقبال خیلی خوب دانش آموزان همراه شد و از طرفی هم این موضوع باعث توجه دیگر دانش آموزان برای بهبود درس‌شان می‌شود، معلمان هم با استفاده از این موضوع، دانش آموزان را تشویق به درس خواندن می‌کنند.

امیری همچنین توضیح داد: در اولین برنامه پس از معرفی جشنواره عمار برای دانش آموزان انیمیشن «خلیج فارس» به نمایش درآمد. بعد از برنامه هم برای مشارکت دانش آموزان، ضمن قرعه‌کشی بین دانش آموزان، برای اهدای بلیط رایگان، تعدادی سؤال هم از محتوای فیلم آماده کردیم و به دانش آموزانی که جواب دادند، برای برنامه هفته بعد، به‌عنوان مهمان ویژه، بلیط دادیم.

وی درباره بازتاب این برنامه گفت: وقتی گزارش این کار را در گروه مجازی مربیان و معاونان پرورشی منطقه منتشر کردیم، با استقبال زیادی مواجه شد و حتی برخی به فکرشان رسید که خودشان هم چنین امکانات و فضایی در اختیار دارند و می‌توانند چنین برنامه‌ای داشته باشند و بعضی دیگر هم درخواست تهیه فیلم‌های عمار را داشتند، قرار شد تعدادی از فیلم‌ها را برای اکران در اختیارشان بگذاریم.

این اکران کننده در پایان اظهار داشت: در صورتی که برای ادامه این برنامه مشکلی پیش نیاید و مسئولان همکاری داشته باشند، قصد داریم «سینما مدرسه» را تا پایان سال تحصیلی ادامه دهیم.

انتهای پیام/*


ویدیو مرتبط :
دانش آموزان در کارگاه مشغول تماشای فیلم می باشند