سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



معاون دانشگاه علوم پزشكی اهواز:مورد قطعی از تب كنگو در خوزستان مشاهده نشد


چند روزی است كه در فضای مجازی در استان خوزستان اخباری مبنی بر شیوع تب كنگو در استان خوزستان و بستری شدن چهار تا پنج نفر در بیمارستان رازی اهواز به دلیل بروز این بیماری منتشر شده است.
شكراله سلمان زاده پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: نظام مراقبتی فعالی در استان خوزستان داریم و هر گونه مورد مشكوك از تب كنگو یا سایر بیماری های عفونی در استان به سرعت بررسی و پیگیری می شود كه تا كنون موردی از تب كنگو در استان مشاهده نشده است.
وی افزود: بیماری تب كنگو یكی از بیماری های بومی استان خوزستان است اما خوشبختانه از پنج سال گذشته تا كنون موردی از این بیماری در استان نداشته ایم.
سلمان زاده یادآور شد: هر كسی كه به هر دلیلی با تب و خونریزی به یكی از مراكز درمانی استان مراجعه كند بیماری وی بررسی می شود و خوشبختانه در خصوص تب كنگو تا كنون موردی مثبت اعلام نشده است.
رئیس مركز بهداشت استان خوزستان ادامه داد: برای جلوگیری از بیماری های عفونی، روده ای و اسهالی در فصل تابستان و با توجه به افزایش مسافرت ها در این فصل، به شهروندان خوزستان توصیه می شود كه از آب چشمه و رودخانه و مخزن آب خارج از منزل مصرف نكنند.
وی اضافه كرد: همچنین مصرف سبزیجات در خارج از منزل به شهروندان توصیه نمی شود و حتی در رستوران ها از مصرف سبزیجات بپرهیزند.
سلمان زاده بیان كرد: موارد مراجعه بیماری های عفونی و نحوه برخورد با بیمار به همه بیمارستان های استان گوشزد شده و یك دستورالعمل كشوری در خصوص بیماری های عفونی وجود دارد كه نظام مراقبت استان مدنظر قرار داده است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی جندی شاپور اهواز همچنین با اشاره به سیل اخیر در استان خوزستان گفت: خوشبختانه یكی از نكات مثبت در سیل اخیر این بود كه هیچ گونه موردی از بیماری عفونی در استان نداشتیم و در همه روستاهای سیل زده آب مصرفی كنترل می شد.
تب كنگو یك بیماری تب دار حاد است كه بوسیله كنه به انسان منتقل می شود و مرگ ومیر بالایی دارد.
با وجودی كه این بیماری مخصوص حیوانات است ولی متاسفانه موارد تك گیر و ناگهانی این بیماری در انسانها نیز اتفاق می افتد.
تب ناگهانی، بدن درد، كوفتگی، ضعف، سردرد، درد شدید عضلات، بی اشتهایی، درد پشت حدقه چشم، ترس از نور، تهوع، استفراغ، گلو درد، دل درد، تغییرات خلقی مثل بیقراری و افسردگی، علائم خونریزی سه تا شش روز، خونریزی در مخاط، خط زیر بغل، محل های تزریق خونریزی از اعضای مختلف بدن مثل بینی، لثه، مجاری ادراری، روده و رحم از علائم این بیماری است.
7148/6064

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
روز دانشجو دانشگاه علوم پزشكی