مذهبی


2 دقیقه پیش

پیشگویی امام صادق (ع) از فتنه های آخرالزمان و راه های مقابله باآن!

به گزارش «شیعه نیوز»، باور و پذیرش این واقعیت ها برای سخت است که قبول کنیم امروز ما در دنیایی زندگی می کنیم که آلودگی های روحی، دامان همه بشریت را فرا گرفته است، حفظ ایمان ...
2 دقیقه پیش

تصویر کعبه در 140 سال پیش

چقدر زیبا ، ساده و بی آلایش با این تصویر چقدر آدمی احساس آرامش میکنه چه برسه به اینکه اونجا حضور داشتی ، ولی امروزه روز . . . . . لعنت خدا بر آل سعود



عامل‌ موثر در افزایش طلاق


به گزارش شیعه انلاین ، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید نسبت به افزایش آمار طلاق در کشور ابراز نگرانی کرد و گفت: توسعه بی حساب و کتاب فضای مجازی یکی از عامل‌های موثر در افزایش طلاق در جامعه به شمار می‌آید.

 آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در جلسه درس خارج فقه در مسجد اعظم قم، افزود: آمار طلاق در سال گذشته نسبت به سال‌های قبل افزایش داشته است که این مساله نگران‌کننده است چون با افزایش طلاق و متزلزل شدن بنیان خانواده، کل نظام خانواده به سمت ویرانی خواهد رفت.

وی طلاق را دارای آثار فردی و اجتماعی دانست و یکی از تبعات آن را بروز پدیده کودکان بی‌سرپرست ذکر کرد و گفت: ممکن است برخی از این کودکان به انسان‌های خطرناکی در جامعه تبدیل شوند.

آیت‌الله مکارم شیرازی افزود: باید پدیده طلاق در جامعه و افزایش آن مورد آسیب‌شناسی دقیق و همه‌جانبه قرار گیرد و نمی‌توان عنوان کرد که مهمترین عامل طلاق مساله فقر است چراکه بسیاری از طلاق‌ها در خانواده‌های مرفه و تحصیل‌کرده، اتفاق می‌افتد.

وی با اشاره به اینکه «از دلیل‌های طلاق در جامعه، ارتباط نامشروعی است که با استفاده از فضای مجازی صورت می‌گیرد»، اظهار داشت: زمانی که فضای مجازی را توسعه می‌دهند، عده‌ای می‌گویند پیشرفت کردیم و در صف کشورهای مترقی قرار گرفتیم در حالی که نمی‌دانند در این فضا چه غوغایی برپاست و چه ارتباط نامشروعی وجود دارد که سبب جدایی می‌شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی ادامه داد: در فضای مجازی می‌توان کارهای مهم انجام داد اما در عین حال آسیب‌های شدید و خطرناکی دارد که باید کاری کرد جلوی آسیب‌ها گرفته شود. بسیاری طلاق‌ها از همین فضای مجازی سرچشمه می‌گیرد.

وی بیان داشت: نامه‌های زیادی که همه روزه داریم و همچنین ارتباطی که در جامعه داریم، این واقعیت را مشخص کرده است که منشا بسیاری از طلاق ها همین فضای مجازی است.

وی ابراز داشت: خوشبختانه به تازگی مساله فضای مجازی در کشور جدی گرفته شده است و باید درباره آسیب‌های آن مطالعه تا جلو برخی مسائل گرفته شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی تاکید کرد: باید آموزش‌ها به جوانان به خصوص تحصیلکرده‌ها داده شود، چرا که طلاق میان آنان بیشتر است.

این مرجع تقلید افزود: خیلی بد است که سال به سال و ماه به ماه طلاق زیادتر شود، همه باید به سهم خود با امر به معروف و نهی از منکر اختلاف میان افراد را کم کنیم.


ویدیو مرتبط :
سخنرانی استاد ابراهیم نیا: اسرائیل عامل افزایش طلاق به کمک ش