سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



تغذیه/ درمان فوری فشار خون با آب آلبالو


تغذیه/ درمان فوری فشار خون با آب آلبالوایرنا/ محققان انگلیسی تایید کردند که مصرف آب آلبالو تاثیری مشابه داروهای کاهش فشار خون دارد.
 محققان دانشگاه نورثومبریا متوجه شدند افرادی که 60 میلی لیتر کنستانتره آلبالوی رقیق شده با آب می نوشند، فشار خون آنها در عرض سه ساعت هفت درصد کاهش می یابد که برای کاهش 38 درصدی خطر سکته مغزی و یا 23 درصدی بیماری قلبی کافی است.
در این مطالعه مشخص شد که داروی کاهش فشار خون نیز تاثیر مشابه و همسان دارد.
افراد زیادی در سراسر جهان به فشار خون بالا مبتلا هستند که در صورت درمان نشدن، با افزایش خطر حمله قلبی، نارسایی قلبی، بیماری کلیه، سکته مغزی و زوال عقل مواجه می شوند.
محققان در این مطالعه که در مجله آمریکایی Clinical Nutrition منتشر شد، 15 نفر را که علائم اولیه فشار خون بالا داشتند، مورد بررسی قرار دادند.
محققان این افراد را به دو دسته تقسیم کردند و به یک گروه 60 میلی لیتر کنستانتره آلبالو رقیق شده با 100 میلی لیتر آب و به گروه دوم شربت با طعم میوه دادند.
براساس نتیجه این مطالعه، افرادی که کنستانتره آلبالو مصرف کرده بودند، فشار خون ماکزیمم (سیستولیک) آنها نسبت به افرادی که شربت با طعم آب میوه نوشیده بودند، هفت درصد بیشتر کاهش یافت.
محققان علت تاثیر آب آلبالو بر پرفشاری خون را ناشی از غنای این میوه از اسیدهای فنولیک- یک نوع آنتی اکسیدان می دانند که به طور طبیعی تولید می شود.
محققان با پیگیری وضعیت افراد مورد بررسی متوجه شدند که بیشترین تاثیر در فشار خون زمانی اتفاق می افتاد که سطح دو اسید فنولیک -- اسید وانیلیک و protocatechuic -- در خون بیماران به اوج می رسد.
محققان خاطرنشان کردند که اکثر بیماری های قلبی و عروقی توسط عوامل خطرسازی اتفاق می افتد که می توان آنها را کنترل، درمان و یا اصلاح کرد.
این عوامل خطرساز شامل فشار خون بالا، کلسترول، چاقی، استعمال تنباکو، نبود فعالیت بدنی و دیابت می شود.





منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
درمان شدن چربی خون و فشار خون بالا به وسیله خام گیاهخواری