سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



بازگرداندن «زن داعشی و سه فرزندش» دغدغه حکومت عربستان


بازگرداندن «زن داعشی و سه فرزندش» دغدغه حکومت عربستان

تسنیم/ رسانه‌های سعودی از هماهنگی ریاض با آنکارا برای بازگرداندن یک زن سعودی و سه فرزندش خبر دادند که پنج ماه پیش به همراه چند زن سعودی دیگر به گروه تروریستی داعش پیوسته بودند.

روزنامه الوطن سعودی با تیتر"داعشیه ساجر..." نوشت سفارت عربستان در آنکارا از طریق هماهنگی با مقامات ترکیه برای بازگرداندن یکی از شهروندان عربستانی معروف به "زن داعشی ساجر" دست به تحرک زده است.

الوطن نوشته است این زن سعودی از پنج ماه پیش به همراه سه فرزندش پس از ورود به خاک ترکیه ناپدید شد.

این رسانه سعودی با نادیده گرفتن پیوستن این زن سعودی به داعش که در رسانه‌های مختلف منعکس شده بود، نوشت هدف سفارت سعودی در ترکیه، بازگرداندن این زن معروف به داعشی ساجر و دیگر سعودی‌هایی است که فریب خورده‌اند.

این روزنامه سعودی که عادت دارد از واژه فریب خورده برای تروریست‌های سعودی عضو داعش استفاده کند، نوشت : عادل مرداد سفیر سعودی در ترکیه اعلام کرد زندان‌های ترکیه خالی از سعودی‌هاست و در بالاترین سطوح میان مقامات سعودی و ترکیه برای بازگرداندن افراد تحت پیگرد هماهنگی وجود دارد.

الوطن با اشاره به روابط عربستان و ترکیه در زمینه‌های مختلف نوشت عادل سراج مرداد سفیر سعودی در ترکیه از تمام شهروندانی که به این کشور می‌آیند خواست از تجمعات و شهرهای مرزی ترکیه(با سوریه) دوری کنند و در این مناطق تردد نکنند و هنگام نیاز با سفارت و کنسولگری عربستان در ترکیه تماس بگیرند.

سفیر عربستان به شهروندان این کشور درباره رزرو مسافرتی از طریق سایت‌های اینترنتی و دفاتر گردشگری غیر موثق و غیر مطمئن به گفته وی خودداری کنند. وی افزود بیشتر شکایت‌های شهروندان سعودی مربوط به رزرو هتل و شرکت‌های اجاره خودرو است که بیشتر آنها ناشی از آن است که شهروندان از طریق سایت‌های اینترنتی یا دفاتر گردشگری غیر موثق و غیرمعتبر اقدام می‌کنند.

چگونگی فرار زن سعودی و سه فرزندش از عربستان و پیوستن به داعش در ترکیه

پنجم جولای گذشته روزنامه سعودی الحیات به جزئیات پیوستن زن سعودی و سه فرزندش به گروه تروریستی داعش در سوریه پرداخته بود.

این زن سعودی قول داده بود که اولین روز ماه رمضان در آنچه سرزمین خلافت خوانده بود، حاضر خواهد بود.

روزنامه الحیات که نام این زن سعودی را می‌دانست، حاضر به افشای نامش نشد و درباره چگونگی پیوستن وی به گروه تروریستی داعش نوشت این شهروند زن سعودی ابتدا از محل اقامت خود در استان ساجر در 270 کیلومتری شمال غربی ریاض پایتخت سعودی حرکت کرد و پس از اقامت کوتاه در مکه مکرمه از طریق فرودگاه بین المللی ملک عبدالعزیز جده، عربستان را ترک کرد و به ترکیه رفت.

این روزنامه نوشت شهروند سعودی گفته بود به زودی دست به یک عملیات انتحاری به نفع داعش خواهد زد.

این زن سعودی چهل ساله، پیش از فرار و پیوستن به داعش، شغل معلمی داشت و پیش از ترک عربستان، به همراه خانواده‌اش به مکه مکرمه رفت و در یکی از هتل‌های نزدیک مسجدالحرام اقامت کرد.

مادر این زن سعودی گفته است او و سه فرزندش برای خرید بیرون رفته بودند، اما غیبت آنها طولانی شد و دیگر بازنگشتند، پس از طولانی شدن غیبت وی، مادرش تماس گرفت و دختر سعودی به مادرش گفت خیلی زود برمی‌گردد، اما چند دقیقه بعد، مادرش متنی را از دخترش دریافت کرد مبنی بر این‌که هم اکنون در فرودگاه جده است و او در راه سفر برای پیوستن به داعش به همراه چند زن دیگر سعودی است.

خانواده این زن بلافاصله، دستگاه‌های امنیتی را در جریان قرار دادند، اما کار از کار گذشته بود و زن سعودی و سه کودکش و چند زن دیگر با یک هواپیما به ترکیه رفته بودند.

بر اساس گزارش رسانه‌های سعودی، این زن 40 ساله مطلقه پیش از پیوستن به داعش در یکی از مناطق نزدیک به ریاض در مدارس تدریس می‌کرد.فرزندان وی هم بین 6 تا 12 سال داشتند.

الحیات نوشته بود این زن پیشتر به مدت دو سال در زندان ساجر زندانی بود . او را یک زن افراطی می‌دانستند و خیلی درباره کسانی که آنها را مجاهدان می‌خواند و ارزش عملیات انتحاری صحبت می‌کرد و در این زمینه با زنانی در منطقه القصیم عربستان آشنا شده بود.

به گزارش رسانه‌های سعودی، "ریماالجریش" اولین زن سعودی بود که در نوامبر گذشته به گروه تروریستی داعش پیوسته بود، الجریش به خبرنگار گروه تکفیری داعش معروف بود و ماموریت رسانه‌های داعشی به وی سپرده شده بود.عملیات فرار وی مدت زیادی طول کشید تا توانست از طریق یمن به خارج از عربستان رفته و به داعش بپیوندد.


ویدیو مرتبط :
حکومت عربستان و حکومت یزید