سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



چگونه پس از «پدر و مادر شدن» به فعالیت های اجتماعی ادامه دهیم


چگونه/ تعجبی ندارد که بعد از اضافه شدن فرزند به خانواده، زندگی اجتماعی تان دچار تغییر می شود و تا حدودی خودتان را فراموش می کنید. با کمی برنامه ریزی و تعهد به اجرای آن می توانید فعالیت های اجتماعی تان را مثل قبل حفظ کنید.
قبل از به دنیا آمدن فرزندتان ساعت هایی را به فعالیت های اجتماعی اختصاص می دادید. آن زمانی را که بزرگ ترین تصمیمی که در روز می گرفتید این بود که به سینما بروید یا کنسرت، به یاد می آورید؟ تغییر و اصلاح زندگی اجتماعی بعد از بچه دار شدن غیر ممکن نیست و با کمی برنامه ریزی و از خود گذشتگی می توانید یک زندگی متعادل تر داشته باشید. قدم اول درک این موضوع است که یک شکاف در روابط و زندگی اجتماعی تان ایجاد شده است. خیلی از دوستان دوران مجردی تان با شما تماس نمی گیرند و ممکن است نتوانید با افراد دیگری که آنها هم فرزند دارند در ارتباط باشید و فقط درگیر کار و مراقبت از فرزندانتان هستید و در پایان روز به شدت خسته می شوید.
قدم بعدی این است که فکر کنید که کدام فعالیت های اجتماعی باعث می شود احساس شادی و رضایت داشته باشید. یک کاغذ خالی بردارید و سه ستون در آن رسم کنید. یک ستون برای فعالیت های اجتماعی همراه با فرزندانتان (مثلاً شرکت در یک جشن تولد)، یک ستون برای فعالیت های اجتماعی شما و همسرتان (صرف شام بیرون از خانه) و یک ستون برای فعالیت هایی که خودتان از آن ها لذت می برید و اگر وقت بیشتری داشته باشید مایلید آن ها را انجام دهید. اگر همسرتان را از دست داده اید و به تنهایی از فرزندانتان نگهداری می کنید، دوستان، افراد دیگری که فرزند دارند و مادربزرگ بچه ها می توانند به شما کمک کنند. از هیچ فعالیتی صرف نظر نکنید؛ حتی آن هایی که کمی غیر عادی هستند.
بعد از اینکه همه ی راه های ممکن برای داشتن فعالیت های اجتماعی موفق را مشخص کردید، سه مورد اول لیست تان را مشخص کنید و با خودتان فکر کنید که دوست دارید آن ها را چند بار در ماه انجام دهید؟ چند بار در ماه می توانید بدون غافل شدن از بچه ها و خانه و همسرتان و یا خرج های اضافه این کارها را انجام دهید؟

در چند مورد از این فعالیت ها می توانید بچه ها را هم با خودتان به جمع بزرگ ترها ببرید تا آن ها هم لذت ببرند و اوقات خوشی داشته باشند؟ کدام فعالیت ها را دوست دارید با همسرتان انجام دهید؟ فهرست کلاس های آموزشی که در آموزشگاه های نزدیک محل زندگی تان هستند را بررسی کنید و یا از وب سایت های آموزشی اجتماعی استفاده کنید و ببینید کلاس هایی که در ارتباط با علایق شما باشند وجود دارد یا نه. مثلاً یادگیری یک زبان خارجی یا کلاس های ورزشی. اگر همسر یا دوستانتان می خواهند از فرزندانتان مراقبت کنند، می توانید فرزندانتان را به آن ها بسپارید و به این ترتیب شب بچه ها را ببینید و زمانی که شما سر کلاس هستید آن ها می توانند کنار فرزندانتان باشند.
برای نگهداری از فرزندانتان پرستار بگیرید و مدت کوتاهی از آن ها دور باشید و با همسرتان برای شام بیرون بروید. فعالیت هایی را انتخاب کنید که هر دو از آن لذت ببرید. مثلاً با هم به مهمانی بروید. هر از گاهی میزبان یک مهمانی شام باشید و یا به کلاسی بروید که هر دو به آن علاقه مندید.
از زمانی که پدر یا مادر می شوید، حفظ کردن دوستان فعلی و پیدا کردن دوستان جدید کار ساده ای نیست. اما قطعاً ارزش تلاش کردن را دارد. با پیدا کردن دوستان جدید و گسترش روابط اجتماعی تان علاوه بر اینکه می توانید از کمک ها و ایده هایشان استفاده کنید، می توانید از بودن در اجتماع احساس شادی و رضایت داشته باشید.
نکات و هشدارها:
برنامه هایتان را در یک تقویم بنویسید و سعی کنید که حتماً به آن ها عمل کنید. حتماً هر ماه اهدافی که دارید را مرور کنید و اگر فکر می کنید غیر واقعی هستند، آن ها را تغییر دهید.
از دوستان و خانواده برای نگهداری کودک خود کمک بگیرید، اگر این کار به شما در رسیدن به اهداف اجتماهی تان کمک خواهد کرد.
اگر می خواهید از خانه بیرون بروید ولی فرزندانتان عادت کرده اند که شما همیشه در خانه کنارشان باشید، در ابتدا که می خواهید یک یا دو بار در ماه از خانه بیرون بروید ممکن است اظهار ناراحتی کنند. اما اینکه آن ها می خواهند شما کنارشان باشید انتظار معقولی به نظر می رسد. اگر نمرات شان در مدرسه افت کرد یا رفتارهای بدی را در پیش گرفتند، بهتر است که در برنامه هایتان کمی تجدید نظر کنید و بیشتر کنارشان باشید.


ویدیو مرتبط :
شعر خوانی محمد مهرآیین:پدر،مادر،پدر و مادر