سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



شروط بخش خصوصی برای حضور در 15 مناقصه نفتی


شروط بخش خصوصی برای حضور در 15 مناقصه نفتیاقتصاد نیوز/ عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی از شروط بخش خصوصی برای حضور در مناقصات سال آینده بخش نفت خبر داد.

حمد صرامی در خصوص برخی صحبت‌ها مبنی بر انجام 15 مناقصه نفتی در سال آینده، عنوان کرد: با توجه به صحبت‌هایی که همزمان با قراردادهای نفتی به میان آمده است، هم حضور بخش خصوصی را در این مناقصات خواهیم داشت و هم سرمایه‌گذار خارجی که قطعا حضورش می‌تواند با مشارکت داخلی‌ها باشد.

وی ادامه داد: البته در این رابطه هنوز ساز و کار مشخصی بیان نشده و فعلا مناقصات بر اساس روال سال‌های قبل خواهد بود. هرچند که معتقدم باید این روال بازبینی شود، چرا که بعد از اجرایی شدن برجام، شرایط ایران به کلی تغییر کرده است.

صرامی در خصوص حضور بخش خصوصی در این مناقصات تاکید کرد: به طور قطع بخش خصوصی هم می‌تواند در این رابطه حضوری فعال داشته باشد اما وقتی که شرایط برای همه مبهم است، بخش خصوصی نیز برای آمدن با ابهام مواجه است. برهمین اساس اگر موانع برداشته و شرایط شفاف شود این بخش نیز می‌تواند حضور داشته باشد.

عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی در عین حال به لزوم تک نرخی شدن ارز به عنوان یکی از انگیزه‌های بخش خصوصی برای حضور در چنین مناقصاتی یاد کرد و گفت: قطعا بخش خصوصی با چنین شرایطی رغبت بیشتری برای ورود خواهد داشت.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: اقتصاد نیوز


ویدیو مرتبط :
مشکلات بخش خصوصی با حضور وزیر اقتصاد بررسی شد