سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آموزش‌ فنی‌وحرفه‌ای با هدف افزایش اشتغال/ برگزاری مسابقات آزاد ملی مهارت رشته طلا و جواهر


به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران درآمد بازار جهانی سنگ های قیمتی برخی از کشورهای در حال توسعه آسیایی را معادل فروش نفت عنوان کرد و بیان داشت: در کشور ما هنوز خیلی‌ها ورود به صنعت طلا و جواهر و سنگ های قیمتی را مستلزم سرمایه‌های کلان می‌دانند و این غفلت، سودهای کلانی به جیب کارگران خارجی سرازیر کرده است.

به گفته حمیدرضا خانپور، هم افزایی در استفاده از پتانسیل‌ها و امکانات دو طرف به ویژه ارتقای سطح دانش فنی و مهارتی منابع انسانی و گسترش همکاری‌های علمی – تحقیقاتی، شناسایی و تأمین نیازهای مهارتی نیروی انسانی شاغل تدوین و بازنگری استاندارد آموزشی، در صنعت طلا و جواهر، استفاده از پتانسیل، امکانات علمی و اجرایی طرفین جهت افزایش کیفیت دوره های آموزشی و ... از جمله اهداف انعقاد این تفاهم نامه است.

وی با اشاره برگزاری گذرهای مهارتی رایگان در نمایشگاه بین المللی طلا، نقره، جواهر، ساعت و صنایع وابسته از  27 لغایت 30 بهمن در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران، افزود: تراش سنگ‌های قیمتی یکی از ارزان‌ترین و زودبازده‌ترین مشاغل موجود در جهان است و کشورهای فعالی در این رشته ظرف مدت کوتاهی توانسته‌اند برای خود منابع بزرگ درآمدی و ارزآوری ایجاد کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران، بررسی و تائید استانداردهای آموزشی و شغلی مشاغل و حرفه های ارائه شده از سوی اتحادیه، برگزاری آزمون و صدور گواهینامه برابر با ضوابط و مقررات سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، بهره گیری از مربیان صاحب تجربه اتحادیه در اجرای آموزش ها و آزمون فراگیران و ... را از تعهدات اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران خواند.

وی با بیان اینکه کمک به فراهم شدن زمینه اقتصاد بدون نفت در دستور کار سازمان قرار دارد، گفت:‌ با حمایت از تولید ملی و برندهای ملی کشور در بخش طلا و جواهر،‌ گذرهای مهارتی و آموزش‌های تخصصی به جوانان، فرهنگ سازی، توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به جوانان برای اشتغال مولد و پایدار در راستای اهداف این برنامه‌ها قرار دارد.

*  ضرورت همگام شدن صنعت طلا و جواهر با تکنولوژی روز دنیا

رئیس اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان طلاجواهر، نقره و سنگ های قیمتی ایران کسب آموزش های مهارتی شاغلین صنعت طلا و جواهر را موجب اشتغال پایدار و تولید باکیفیت محصولات عنوان کرد.

عبادالله محمد ولی با تأکید بر بهره‌گیری مطلوب از ظرفیت های طرفین، اذعان کرد: برگزاری مسابقات آزاد ملی مهارت رشته طراحی و ساخت طلا و جواهر و سنگ های قیمتی از برنامه های آتی اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان طلاجواهر و سازمان آموزش فنی و حرفه ای است.

وی با بیان این مطلب که رشته طلا و جواهرسازی و تراش سنگ های قیمتی می‌تواند یکی از پول‌سازترین منابع درآمدی برای کشور باشد، بیان داشت: نیاز سنجی، شناسایی و ارائه عناوین مشاغل و حرف مرتبط با رشته های طلا و جواهر مطابق، تهیه و تدوین استانداردهای آموزشی و شغلی مشاغل و حرفه های شناسایی شده مطابق با ضوابط سازمان، تمام شاغلین اتحادیه به فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه ای مرتبط به استناد قانون الزام فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه ای برای اشتغال به کار، ایجاد زمینه اشتغال و معرفی فراگیران آموزش های مهارتی به شرکت های عضو اتحادیه و ... از جمله تعهدات اتحادیه تولید کنندگان صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ های قیمتی ایران است.

شایان ذکر است آیین انعقاد این تفاهم نامه که در 5 ماده و اعتبار یک ساله منعقد شد با حضور عبادالله محمد ولی رئیس اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان طلاجواهر، نقره و سنگ های قیمتی ایران و حمیدرضا خانپور مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران برگزار شد.

انتهای پیام/آ

http://fna.ir/ZE7DIR


ویدیو مرتبط :
دهمین دوره مسابقات ملی مهارت در رشته جوشکاری-بخش دوم