ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



آزمایشگاه دوپینگ مسکو تعلیق شد


  X  

تاریخ خبر : چهارشنبه 1394.08.20 - 12:43

آزمایشگاه دوپینگ مسکو تعلیق شد

ایسنا/ به دنبال انتشار گزارش 323 صفحه ای وادا پیرامون وجود دوپینگ سازمان یافته و دولتی در دوومیدانی روسیه، تصمیم وادا مبنی بر تعلیق آزمایشگاه بین المللی دوپینگ مسکو، به سرعت اجرا شد.
وادا با اعلام این خبر تصریح کرد: محرومیت این آزمایشگاه از اقدامات ضد دوپینگ شامل تمامی آزمایشات ادرار و نمونه های خونی است، اما این مرکز سه هفته مهلت دارد در خواست تجدید نظر خود را به دادگاه حکمیت ورزش(CAS) ارائه کند.
آزمایشگاه مسکو به دلیل تخلفات گسترده‌ای که در پنهان کاری و نابود سازی بیش از 1400 نمونه دوپینگ ورزشکاران روسی داشته و از طرفی تحت نفوذ برخی عناصر دولتی این کشور بوده، فاقد وجاهت بین المللی مبارزه با دوپینگ بوده و به همین دلیل تعلیق شد.
وادا در این خصوص تصریح کرد: حالت تعلیق حداقل برای شش ماه باقی خواهد ماند و این تصمیم برابر آیین نامه قید شده پیرامون آزمایشگاه های مورد تایید وادا به تمامی اعضا، کمیته های ملی المپیک ، کمیته بین المللی المپیک و تمامی فدراسیون های بین المللی ابلاغ می شود.
از طرفی با توجه به اینکه در آزمایشگاه ها ضد دوپینگ وادا نمونه ها گاه برای چندین سال و جهت کارهای پژوهشی و آزمایشات دوباره نگهداری می شوند، مقرر شد نمونه های بایگانی شده در این آزمایشگاه به سرعت و با حفظ نکات ایمنی به یک آزمایشگاه دیگر مورد تایید وادا منتقل شود.

نظر شما


ویدیو مرتبط :
تعلیق فعالیت مرکز مبارزه با دوپینگ مسکو