سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



انحصار فرهنگی انگلیس باید شکسته شود/ ضرورت آموزش زبان‌های متنوع به دانش‌آموزان


محسن تقی‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در رابطه با ضرورت شکستن انحصار آموزش زبان در مدارس و ضرورت آموزش زبان‌های دیگر در مدارس اظهار داشت:‌ سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع معلمان ناظر بر شکستن انحصار فرهنگی انگلیس است و باید به آن توجه کنیم.

وی افزود:‌ انگلیسی زبان بین‌المللی در سطح دنیاست، اما زبان علم دنیا فرانسه و آلمانی است.

این کارشناس مسائل آموزش و پرورش با بیان "وقتی زبان انگلیسی از میان زبان‌های دنیا تنها گزینه برای انتخاب دانش‌آموزان است، انتظار دارید چه زبان دیگری را برگزینند؟!"گفت: به‌منظور تعامل بهتر و بیشتر دانش‌آموزان ایرانی با دانش‌آموزان دیگر کشورها می‌توان زبان آنها را ــ با انتخاب دانش‌آموز ــ در مدارس تدریس کرد تا نوجوانان ایرانی بتوانند با نوجوانان اقصی‌نقاط دنیا ارتباط برقرار کنند و آموزش زبان‌های خارجی به‌طور تخصصی منحصر به دوران دانشگاه نشود.

تقی‌آبادی با بیان "در حقیقت با انحصاری کردن زبان انگلیسی حق انتخاب و اعمال نظر را از دانش‌آموزان گرفته‌ایم"، گفت: باید فرصت انتخاب و تصمیم‌گیری را از همین سنین نوجوانی برای دانش‌آموزان فراهم کنیم و حتی اگر یک دانش‌آموز هم خواهان یادگیری و برگزیدن زبان دیگری باشد نباید حق مسلم او در انتخاب آنچه برایش اولویت دارد، تضییع شود.

این کارشناس آموزش و پرورش گفت:‌ به‌منظور فرهنگ‌سازی و شکستن انحصار زبان انگلیسی در مدارس باید بسترهای لازم را فراهم کنیم تا دانش‌آموزان حق انتخاب داشته باشند و با یادگیری زبان‌های مختلف دنیا با مردم آن کشورها به طور مستقیم تعامل و فرهنگ غنی اسلامی - ایرانی را به آنها منتقل کنند.

وی با بیان اینکه با آموزش زبان‌های مختلف می‌توان دریچه‌های تازه‌ای را به روی دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها گشود و آنها را به‌طور مستقیم و بی‌واسطه با فرهنگ، آداب و رسوم و دستاوردهای علمی و فرهنگی مردم دنیا آشنا کرد، گفت: دانستن زبان مردم دنیا ضمن آنکه در برقراری ارتباطات سیاسی و اقتصادی بهتر و مناسب‌تر برای ما سودمند است، رفت و آمد و تبادل اطلاعات با آنان را برای ایرانیان تسهیل می‌کند.

تقی‌آبادی با تاکید بر ضرورت محصور نشدن در یک زبان و فرهنگ خاص گفت: همان‌گونه که زمانی معاملات جهانی با دلار انجام می‌شد و الآن یورو جایگزین آن شده است، می‌توان انحصار آموزش زبان انگلیسی را شکست.

وی ادامه داد:‌ آموزش و پرورش باید بستر لازم برای آموزش سایر زبان‌ها را فراهم کند و بدین منظور باید نیروهای متخصص تربیت شوند و این موضوع قابل تحقق است.

این کارشناس آموزش و پرورش ضمن پرداختن به اینکه می‌توان با آموزش زبان‌های گزینشی در مدارس، برای بسیاری از کارشناسان زبان‌های دیگر شغل ایجاد کرد، گفت: از آنجا که برخی فارغ‌التحصیلان و دانش‌آموختگان زبان‌های مختلف دنیا توانایی تدریس در مدارس را دارند، نباید آنها را از این حق مسلم و تعلیم دادن آنچه آموخته‌اند، محروم کرد.

تقی‌آبادی با تأکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند "نمی‌گوییم آموزش زبان انگلیسی تعطیل شود"، گفت: انحصار آموزش زبان انگلیسی باید شکسته شود و برای تهیه محتوای لازم مشکلی نداریم و می‌توان نیروی انسانی لازم را تربیت کرد.

این کارشناس آموزش و پرورش ادامه داد: انحصار اقتصادی در کشور شکسته شد و باید انحصار فرهنگی نیز شکسته شود. آموزش سایر زبان‌ها در مدارس قدرت انتخاب را به دانش‌‌آموزان می‌دهد و چرا باید صرفاً از دریچه زبان انگلیسی آنها را با سایر فرهنگ‌های جهان آشنا کرد؟!

انتهای پیام/*


ویدیو مرتبط :
آموزش زبان تخصصی توسط دانش آموزان