سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



بررسی آمادگی ها برای خلق حماسه ماندگار درهفتم اسفند درمیزگرد ایرنا البرز


مقام معظم رهبری در ماه های گذشته بارها بر اهمیت انتخابات و حضور پرشور همه جریان های در چارچوب نظام و مردم در آن تاکید کرده اند و رئیس جمهوری نیز بارها لزوم برگزاری انتخاباتی با حضور حداکثری مردم و با مشارکت احزاب و گروه های سیاسی را مورد تاکید قرار داده است.
**نخستین انتخابات در کشور پس از موفقیت هسته ای
انتخابات مجلس دهم و خبرگان پنجم نخستین تجربه برگزاری انتخابات دولت یازدهم و نخستین انتخابات پس از برجام و موفقیت کشور در عرصه هسته ای محسوب می شود و از این جهت دارای اهمیتی خاص است.
خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز استان البرز با توجه به اهمیت موضوع با برگزاری میزگردی به بررسی شرایط و میزان آمادگی ها در استان البرز برای برپایی انتخاباتی پرشور و به طور قطع منجر به خلق حماسه ای دیگر در هفتم اسفند خواهد شد، پرداخته است.
در این میزگرد روند فعالیت های انتخاباتی با هدف ایجاد نشاط سیاسی برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری با تاکید بر اقدامات انجام شده برای ایجاد بسترهای لازم برای همگرایی هرچه بیشتر گروه های سیاسی مورد بررسی قرار گرفته است.
دراین میزگرد معاون سیاسی اجتماعی و فرهنگی استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان البرز، مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری و معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه کرج هریک به بیان نقطه نظرات خود و میزان آمادگی برای برگزاری انتخابات سال جاری با توجه به اینکه نخستین تجربه برگزاری انتخابات در دولت تدبیر و امید به شمار می رود، پرداختند.
**حضور پرشور مردم پشتوانه عظیم برای نظام اسلامی
معاون سیاسی اجتماعی و فرهنگی استاندار البرز با اعلام اینکه از ابتدای سالجاری برنامه ریزی ها برای برگزاری انتخابات پرشور صورت گرفته است، گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات پشتوانه عظیمی برای نظام است.
حجت اله ملاصالحی با تاکید بر نقش موثر رسانه های گروهی ازجمله ایرنا، افزود: از ابتدای سالجاری برنامه ریزی های انتخاباتی با در نظر گرفتن سه مولفه مهم مردم، داوطلبان و تشکیلات اجرایی دراستان البرز آغازشد.
وی مولفه مردم و تلاش برای حضور حداکثری آنان را درانتخابات، پشتوانه ای برای نظام خواند و ادامه داد: هرزمانی که مردم به صحنه آمدند موفق شدیم، چنانچه تاریخ انقلاب اسلامی سراسر پر از پیروزی از این حضور بوده است.
ملاصالحی با اعلام اینکه دراستان البرز شاهد فعالیت 440 تشکل غیردولتی یا سازمان مردم نهاد هستیم، افزود: امروز شاهد آن هستیم که در شرایط فعلی اقتصادی کشور تشکل های غیردولتی به بهترین وجه نقش خود را ایفاء می کنند.
** همه فعالیت ها در چارچوب قانون
وی تاکید کرد:اگر فعالیت احزاب درچارچوب قانون باشد، همه مشکلات حل خواهد شد و فعالیت احزاب نباید فصلی باشد.
رئیس ستاد انتخابات البرز گفت: مولفه دوم بحث انتخابات، داوطلبان هستند که باید مطابق قانون عمل کرده و برنامه های خود را ارائه دهند که در این صورت امین مردم محسوب شده و مجریان نیز از آنان حمایت می کنند.
ملاصالحی تشکیلات اجرایی را مولفه دیگر انتخابات در برنامه ریز ها عنوان کرد و افزود: بر اساس تقویم روز شمار فعالیت های انتخاباتی این استان با توجه به قوانین انتخاباتی به پیش می رود.
وی خاطرنشان کرد: اکنون شش کمیته در زمینه انتخابات در البرز تشکیل شده و فرمانداران و بخشداران تمامی فعالیت های خود را دراین زمینه در پیش گرفته اند.
رئیس ستاد انتخابات استان البرز تاکید کرد: تمام فعالیت های تبلیغاتی زودهنگام رصد می شود و تذکرات لازم دراین زمینه به داوطلبان احتمالی داده می شود و درصورتی که تبلیغات خارج از چارچوب قانون باشد، ثبت خواهد شد.
ملاصالحی در ادامه به بحث مهم برگزاری انتخابات الکترونیکی در مرکز استان البرز اشاره کرد و
گفت: اگرچه زیرساخت های استان البرز دچار مشکل است، به طور مثال بسیاری از ساختمان های دستگاه های اجرایی استیجاری هستند، اما این امر سبب نشده تا متولیان اجرایی انتخابات از فعالیت های انتخابات الکترونیکی بازبمانند.
وی یادآورشد: تمام حوزه های انتخابیه کنترل و مشکلات آسیب شناسی شده است، بنابراین دستگاه های اجرایی متولی انتخابات الکترونیکی در فرصت باقی مانده رصد های لازم را دراین زمینه انجام می دهند.
اما اینکه بسیاری از داوطلبان احتمالی انتخابات تبلیغات زودهنگام دارند و آیا این فعالیت آنان قانونی است، پرسشی بود که در میزگرد سیاسی ایرنا استان البرز مورد توجه قرار گرفت و ملاصالحی در پاسخ اظهار کرد: تمام تبلیغات داوطلبان احتمالی رصد و تخلفات ثبت می شود اما داوطلبان باید بدانند که هرنوع فعالیتی که غیرقانونی و سبب مشوش شدن افکار عمومی شود در کلان به ضرر نظام خواهد بود.
** تامین امنیت تجمع های قانونی مهم است
وی گفت: وقتی یک سخنرانی قانونی است، نباید آن را برهم زد و افرادی که پشت صحنه سخنرانی چندی پیش حسینیه الزهرا(س) میدان نبوت کرج بودند، شناسایی خواهند شد و اجازه اغتشاشات داده نمی شود. تمامی فعالیت های غیرقانونی با شدت مورد برخورد قرار می گیرد.
معاون استاندارالبرز با تاکید براینکه باید انسجام داخلی را حفظ کرد ادامه داد: احزاب باید به این نکته مهم توجه داشته باشند که هرموقع که ما خواستیم مردم پای صحنه بوده اند، بنابراین باید در جهت حفظ آرامش و امید تلاش کنند.
** 86 درصد مردم عملکرد دولت را قبول دارند
ملاصالحی با اعلام اینکه 86 درصد مردم عملکرد دولت را قبول دارند، گفت: مردم در قبال برخی رفتارها سکوت می کنند، درعین آنکه خوب می فهمند، بنابراین احزاب که خود بخشی از جامعه هستند باید در جهت مصالح نظام و منابع مردم عمل کنند.
وی با یادآوری این نکته مهم که گروه های سیاسی درطول تاریخ انقلاب اسلامی همواره فعالیت داشته اند، ادامه داد: فعالیت احزاب نباید محدود به زمان خاصی شود و با صداقتی که با مردم در پیش می گیرند، می توانند زمینه حضور پرشور آنان را در صحنه انتخابات فراهم کنند.
** برای حفظ وحدت در مقابل برخی اقدامات سکوت می کنیم
رئیس ستاد انتخابات استان البرز تاکید کرد: اگر برخی از مسئولان در برابر بعضی از اقدامات سکوت را پیشه می کنند، به خاطر حفظ انسجام داخلی است چراکه مردم از آنان خدمت می خواهند، بنابراین باید با درایت مدیریت داشت و در شرایط فعلی اقتصادی و کاهش قیمت نفت در جهت توسعه کشور برنامه ریزی کرد.
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری البرز نیز دراین میزگرد گفت: اگرمبنای کار را انتخابات 92 در نظر بگیریم به نتیجه ملموسی می رسیم که مردم درآن سال خواهان رویه جدیدی بودند که در شعارهای روحانی (رئیس جمهوری) تبلور یافت.
توکل لطفی افزود: این موضوع را هم موافقان و هم مخالفان باید بپذیرند که پس از هشت سال زمینه آشتی با نظام بین الملل فراهم شد و با عنایت مقام معظم رهبری امروز اتفاقی افتاد که تا به حال در تاریخ سازمان ملل سابقه نداشته است.
وی گفت: با وضعیتی که اکنون در داخل و خارج از کشور شاهد هستیم، نباید عده ای واقعیت ها را نادیده بگیرند.
لطفی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری در خصوص انتخابات، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرموده اند هیچ گروهی نباید به فکر نفی گروه دیگر باشد و گروه ها حق اثبات خود را دارند، اما حق تخریب ندارند.
وی ادامه داد: افرادی که ادعای پیروی از مقام معظم رهبری دارند باید به این سخنان توجه کنند و رئیس جمهوری نیز بر فراجناحی بودن دولت تاکید کرده است.
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری البرز افزود: در زمینه مجلس عزاداری که چندی پیش شاهد بهم خوردن آن بودیم، تعدادی از افراد شناسایی شده اند و پیگیری ها دراین زمینه ادامه دارد تا درسی برای سایرین شود.
** حرکت احزاب در مسیر آگاه سازی باشد
لطفی ادامه داد: نفش احزاب درانتخابات قابل انکار نیست، اما باید فعالیت های آنها در جهت آگاه سازی باشد و درچارچوب قانون در زمینه طرفداری از داوطلب مورد نظر خود فعالیت کنند .
این مسئول نیز از تبلیغات زودهنگام داوطلبان احتمالی به عنوان یکی دیگر از موضوعاتی یاد کرد که به صورت مستمر ازسوی متولیان امور انتخاباتی رصد و ثبت می شود.
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری البرز خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت نقش احزاب نشست فصلی احزاب برنامه ریزی شده که آخرین نشست سالجاری آنها اواخر آذرماه خواهد بود.
لطفی افزود: اکنون 20حزب فعال قانونی دراستان البرز ثبت شده که 15 حزب نیز نماینده گروه های سیاسی کشور هستند.
این مسئول سیاسی و انتخاباتی همچنین از شخصیت ها و فعالان سیاسی خواست تا با کسب مجوز برای حضور در نشست های انتخاباتی و سخنرانی ها زمینه را برای تامین امنیت محافل و مجالس خود از طریق دستگاه های اجرایی فراهم کنند.
معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه کرج نیز در این میزگرد گفت: اهمیت این انتخابات با توجه به فضای عمومی کشور و شرایط پیرامونی آن بسیار است.
محمد تقی ایرانی ادامه داد: در دنیا وضعیت کشور در آستانه تحول اساسی به دلیل به نتیجه رسیدن برجام قرار دارد که مورد تایید مقام معظم رهبری و آحاد دلسوزان و گروه های سیاسی نظام است.
وی خاطرنشان کرد: این شرایط گشایشی درفضای سیاسی کشور پس از انتخابات 92 است که جامعه را امیدوار تر می کند، بنابراین مردم اعتماد دارند و تحرکاتی که در آستانه انتخابات شاهد هستیم درچارچوب قانون و نظام توسط گروه های مختلف شناسنامه دار مورد تایید است.
** دولت شرایط مساوی برای حضور همه جریان های سیاسی را فراهم کرده است
فرماندار کرج گفت: فضا اکنون به گونه ای است که تمام گروه ها بتوانند حرف بزنند و دولت شرایط مساوی را برای حضور تفکرات مختلف فراهم کرده، دو جریان عمده اصلاح طلب و اصولگرا در اداره کشور تاثیرگذارند و درچارچوب قانون فرصت مناسبی است که به بیان عقاید خود بپردازند.
وی اضافه کرد: دولتمردان نیز کمک می کنند تا این گروه ها در فضای آزادی بیان که درکشور نهادینه شده، فعالیت های انتخاباتی داشته باشند.
ایرانی خاطرنشان کرد: وزیرکشور شروع فعالیت های انتخاباتی را برای مجریان از 26 آذرماه جاری اعلام کرده و لیست 30معتمد در شهرستان کرج مورد بررسی قرار گرفته است.
فرماندار کرج در ادامه با تاکید براینکه باید تحمل ها را برای گذر از شرایط موجود بالا ببریم، افزود: وجود گروه های تکفیری و هجوم توطئه های دشمنان شرایط ویژه ای را ایجاد کرده که یکی از راه های خنثی سازی آن ها حضور پرشور مردم در انتخابات سالجاری است.
وی ادامه داد: فصل الخطاب ما در زمینه انتخابات توصیه مقام معظم رهبری است و کسی که تابع نظام است، باید درچارچوب قانون عمل کند.
ایرانی با اشاره به اینکه باید از احساسات خودجوش پرهیز کرد، گفت: امروز از این نوع احساسات چیزی عاید جمهوری اسلامی نمی شود، جز اینکه ما را یک کشور پر چالش تلقی کنند.
** در روز انتخابات همفکری و همدلی را به جهانیان نشان دهیم
وی یادآورشد: موضوعی که باید در روز انتخابات برای دنیا مخابره کنیم، همفکری و همدلی ملت ایران اسلامی است که در پای صندوق های رای تضمین شده است.
فرماندار کرج حضور پرشور در پای صندوق های رای تقویت کننده دیپلماسی کشور در دنیا نیز خواند و گفت: با این حضور دولت از مواضع اصولی خود دفاع می کند و آرا پشت محکمی برای نظام است .
ایرانی درادامه با اشاره به لغو یکی از سخنرانی های مذهبی در کرج، گفت: با برخوردهای سلیقه ای براساس قانون برخورد می شود و فضا باید به سمتی پیش رود که گروه های مخالف و موافق فرصت صحبت کردن را داشته باشند.
فرماندار کرج گفت: برخی که از ابزاری به اسم حزب اللهی استفاده کردند بنابر فرمایش مقام معظم رهبری باید خشم خود را درجای دیگر و نه در انظار مردم خالی کنند.
وی ادامه داد: با متخلفان و اخلالگران تحت هرعنوانی برخورد می شود و برگزاری مراسم مذهبی براساس قانون آزاد است، مضاف برآنکه مجوز هم داشته باشد.
ایرانی خاطرنشان کرد: همه تشکل های شناسنامه و مجوز دار برای برگزاری مراسم مراقبت می شوند تا به برگزاری آیین های خود بپردازند.
وی تاکید کرد: افراد از همه طیف ها باید تحمل خود را برای شنیدن صحبت های انتقادی بالا ببرند زیرا در انتخابات 92 مردم به شعارهای رئیس جمهوری رای دادن و خواستار فضای باز سیاسی شدند.
فرماندار کرج اضافه کرد: اینکه یک عده ای آزاد سخنرانی داشته باشند و عده ای دیگر حتی در چارچوب قانون نیز اجازه نداشته باشند، تساوی نیست و درعرصه انتخابات به مشارکت حداکثری مردم نمی رسیم، چراکه رفتار مجریان توسط مردم رصد می شود.
معاون استاندارالبرز با تاکید بر دوری از هرنوع نگاه بسته، گفت: یک عده آزادند هرنوع فعالیتی داشته باشند و یک عده که اقبال عمومی هم دارند، در تنگنا قرار می گیرند که این نوع موضوعات مورد پیگیری مجریان قرار گرفته و می گیرد چراکه هدف ایجاد آرامش برای مردم نه منافع گروهی خاص است.
8029/1535

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
آمادگی ملت بزرگ ایران برای خلق حماسه ای دیگر