فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



نعمت‌الله یک دموکرات است/ حضور روح در تک‌تک پلان‌های «رگ‌خواب»


فرشاد محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، در ارتباط با فیلمبرداری فیلم سینمایی «رگ خواب» به کارگردانی حمید نعمت‌الله که چندی پیش فیلمبرداری آخرین صحنه‌های آن صورت گرفت، اظهار داشت: ابتدا باید بگویم که خیلی خوشحالم که با حمید نعمت‌الله در این پروژه همکاری داشتم به دنبال همچین فرصتی بودم پیش از این قرار بود در فیلم سینمایی «بی‌پولی» با وی همکاری داشته باشم که امکانش فراهم نشد. در واقع همواره برای خود غبطه می‌خوردم که چرا نمی‌توانم با این کارگردان خوب سینما همکاری داشته باشم.

وی در ادامه افزود: برای همه همکارانم آرزو می‌کنم که در طول مدت کاریشان بتوانند حداقل یکبار با حمید نعمت‌الله در یک پروژه سینمایی همکاری داشته باشند، قطعاً این فیلم بهترین کارشان خواهد بود. برای خود من نیز تا این لحظه اینطور بوده است. نه تنها به دلیل شناخت حمید نعمت‌الله از سینما بلکه وی بسیار با احساس است و این دو موضوع به خلق یک پروژه خوب سینمایی کمک می‌کند. در واقع حس و احساس برای نعمت‌الله از هر چیزی مهم‌تر است. تک تک پلان‌هایی که کارگردان طراحی می‌کند دارای روح است.

مدیر فیلمبرداری فیلم سینمایی «امکان مینا» در ادامه گفت: این فیلم سینمایی به شدت متکی به کاراکتر اصلی است که در آن شاهد هستیم. فضای فیلم به گونه‌ای است که در تمام لحظه‌های فیلم به شدت به نقش اصلی فیلمنامه «رگ خواب» نزدیک هستیم. به همین دلیل تا جایی که توانسته‌ام تلاش داشتم این نزدیکی و احساس که مد نظر فیلمنامه‌نویس با کارگردان بوده است در قاب دوربین نیز به درستی بروز پیدا کند. نورپردازی و شکل کادربندی‌ها بسیار مهم است. همچنین تلاش داشتیم با نوع کمپوزیسیون نورها لطافت مورد نظر پلان‌ها ایجاد شود.

محمدی در ادامه با اشاره به اینکه حمید نعمت‌الله یک کارگردان دموکرات است، گفت: کارگردان فیلم سینمایی «بوتیک» به شدت به همفکری اعتقاد دارد. همواره فضا به شکلی پیش رفته که من اگر پیشنهادی داشتم ارائه کردم که طی صحبت‌های دوستانه پذیرفته شده است و یا در بخش‌هایی نیز به عنوان کارگردان پیشنهادم را نپذیرفتند. در این فیلم سینمایی در طول مدت فیلمبرداری با کشف شهود پیش می‌رویم. او اصلاً کارگردان تکنیکالی نیست. مانند برخی از دوستان که دکوپاژ دقیق داشته باشند و در سر صحنه مثلاً بگوید فلان لنز و فلان حرکت دوربین را برای گرفتن این صحنه می‌خواهیم. اینکه همه چیز به صورت کشف شهود اتفاق می‌افتد باعث می‌شود یک طراوت و تازگی در تک تک پلان‌ها به وجود بیاید که برای خودم بسیار هیجان‌انگیز است.

انتهای پیام/

http://fna.ir/4PAS6J


ویدیو مرتبط :
روح الله بهمنی{تک}