سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



منابع عربی مطرح کردند: احتمال دست داشتن امارات درسرنگونی هوایپمای روسی


منابع عربی مطرح کردند: احتمال دست داشتن امارات درسرنگونی هوایپمای روسی

خبرگزاری صدا و سیما/ بعضی از منابع عربی از احتمال دست داشتن امارات عربی متحده در سرنگونی هواپیمای مسافربری روسیه بر فراز صحرای سینا در مصر خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری «الامارات 71»، ناظران سیاسی درباره بیانیه گروه (تکفیری صهیونیستی) داعش در برعهده گرفتن سرنگونی هواپیمای روسی ابراز تردید می کنند.
در شرایطی که ابهامات و گمانه زنی ها در مورد سرنگونی هواپیمای روسی ادامه دارد، بعضی از تحلیل ها حاکی از نقش امارات در این حادثه است. به گفته منابع عربی، قرار بود این هواپیما در حریم هوایی ترکیه و نه مصر منفجر شود.
هدف امارات هم از این اقدام، تاثیر گذاشتن بر انتخابات اخیر پارلمانی در ترکیه بود که یک روز پس از این حادثه برگزار شد. بمب به کار رفته در این انفجار از نوع بمب های دقیق و پیشرفته ای بود که فقط سازمان های اطلاعاتی به آن دسترسی دارند.
مصر به همین علت در ابتدا با قاطعیت اعلام کرد این هواپیما از حریم هوایی این کشور خارج شده بود، اما بعدا سقوط هواپیما در صحرای سینا اعلام شد.

امارات تلاش زیادی برای ناکامی حزب عدالت و توسعه در انتخابات پارلمانی در ترکیه انجام داد. هدف دیگر ابوظبی ضربه زدن به روابط ترکیه و روسیه در شرایط حساس کنونی بود. مقامات امارات امیدوار بودند روسیه پدافند هوایی ترکیه را به سرنگون کردن این هواپیما متهم کند. به ویژه که ترکیه پیش از آن دو هواپیمای بدون سرنشین روسیه را به علت نقض حریم هوایی ترکیه سرنگون کرده بود.

این اقدام امارات می تواند در ادامه تلاش های این کشور برای دخالت در امور داخلی دیگر کشورها از جمله لیبی باشد. به ویژه که سازمان ملل اعلام کرد گزارش های مربوط به اقدام ابوظبی در نقض تحریم صادرات سلاح به لیبی را بررسی خواهد کرد.


ویدیو مرتبط :
منابع کنکور دکتری - آمار و احتمال - مبحث چگالی احتمال