سمینارهای آموزشی برای شرکت‌کنندگان / بررسی شانس عسگری در 62 کیلوگرم


دومین روز مسابقات جهانی وزنه‌برداری 2015 در شهر هیوستون آمریکا آغاز شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به هیوستون، روز دوم مسابقات با گروه C دسته 62 کیلوگرم مردان ساعت 9 صبح به وقت محلی و 18:30 به وقت تهران آغاز شد.

در این گروه، 14 وزنه بردار حضور دارند و برای ثبت رکوردی خوب از خود تلاش می‌کنند. امتیازی که این ورزشکاران در گروه‌های مختلف کسب می‌کنند در امتیاز تیمی و در نهایت تعداد سهمیه‌های المپیک آن کشور موثر خواهد بود.

روز یکشنبه همچنین گروه C از دسته 53 کیلوگرم زنان نیز به رقابت خواهند پرداخت. ساعت 14:55 به وقت محلی رقابت گروه A دسته 56 کیلوگرم مردان نیز برگزار می‌شود و ساعت 17:25 به وقت محلی مدال‌آوران گروه A دسته 48 کیلوگرم زنان مشخص خواهند شد.

دو رقابت دیگر نیز روز شنبه به وقت محلی و بامداد روز یکشنبه در تهران برگزار می‌شود. در اولین رقابت‌ها ورزشکارکشورمان مجید عسگری از گروه B دسته 62 کیلوگرم مردان به روی سکو خواهد رفت تا بتواند امتیاز خوبی برای تیم ایران کسب کند و در رقابت آخر، گروه B دسته 53 کیلوگرم زنان به روی سکو خواهند رفت.

دسته 62 کیلوگرم مردان در یک نگاه

51 وزنه‌بردار در قالب چهار گروه در این دسته شرکت می‌کنند. رقابت گروه D این دسته روز گذشته در مرکز مسابقات جورج آر براون برگزار شد. برترین‌های این گروه با مجموع 276 کیلوگرم، 265 کیلوگرم و 263 کیلوگرم به ترتیب از کشورهای چین تایپه، قزاقستان و اوگاندا به کار خود خاتمه دادند.

صبح شنبه به وقت محلی، 14 وزنه‌بردار در گروه C به رقابت پرداختند. برترین‌های این گروه با مجموع 283 کیلوگرم، 278 کیلوگرم و 277 کیلوگرم به ترتیب از کشورهای مکزیک، ازبکستان و تایلند رقابت‌های خود را تمام کردند.

مجید عسگری وزنه‌بردار 24 ساله کشورمان در گروه B حضور دارد و با 13 ورزشکار دیگر بامداد یکشنبه به وقت تهران به رقابت خواهد پرداخت. او با رکورد ورودی 290 کیلوگرم در این مسابقات شرکت کرده است. با توجه به رکوردهای ورودی ثبت‌شده در این گروه به نظر می‌رسد که عسگری بتواند حداقل در گروه خود ششم شود.

سه مدالیست این گروه در رقابت گروه A این دسته بامداد روز دوشنبه مشخص خواهند شد. اما بر اساس رکوردهای ورودی ثبت‌شده به نظر می‌رسد چن لیژون از چین، کیم اون گوک از کره شمالی و والنتین هریستو از آذربایجان به ترتیب با رکوردهای ورودی 330 کیلوگرم، 325 کیلوگرم و 320 کیلوگرم سه مدالیست مجموع این دسته باشند.

رکوردهای این دسته به چین و کره شمالی تعلق دارند. رکورد 154 کیلوگرم یک‌ضرب متعلق به کیم اون گوک از کره شمالی است. وی همچنین رکورددار 332 کیلوگرم مجموع نیز هست. رکورد 182 کیلوگرم دو ضرب نیز به لی ماوشنگ از چین تعلق دارد.

برگزاری سمینارهای روزانه آموزشی

میزبان این دوره از مسابقات وزنه‌برداری تنها به برگزاری مسابقات اکتفا نکرده است و برای تماشاچیان نیز برنامه ویژه دارد. هر روز سمینار آموزشی برای بازدیدکنندگان ترتیب داده است تا آنها را با این ورزش المپیکی بیشتر آشنا کند.

آمریکایی‌ها با بدنسازی و پاورلیفتینگ آشنایی ویژه‌ای دارند و به نظر می‌رسد که فدراسیون آمریکا قصد دارد ورزشکاران و علاقه‌مندان بیشتری را به وزنه‌برداری دعوت کند تا بتواند مدال‌های بیشتری در مسابقات جهانی و به‌ویژه بازی‌های المپیک کسب کند.

گزارشگر حاضر در سالن در چندین نوبت تماشاچیان را به شرکت در این سمینارهای رایگان دعوت کرده است. این سمینارها هر روز و در چند نوبت برگزار می‌شود. سمینار امروز در رابطه با آموزش بلندکردن وزنه است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
نظر شرکت کنندگان در کارگاه آموزشی شناخت دشمن درون